ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הירתמות עם ישראל

מרגש עד דמעות: "כולם דואגים ליתומים והאלמנה של גר הצדק"

מכריו של גר הצדק הרב אשר גרובר, לא יודעים את נפשם מרוב התרגשות • "במשך שנים הוא היה אדם מאוד שקט, תמיד היה בצד, שקט, השתדל לא להפריע לאיש" • "הוא חי בדחקות ובפשטות, לא ביקש לעצמו שום דבר, תמיד התאמץ בכל כוחותיו לפרנס את האשה והילדים" • "רק אחרי שנפטר, הוא קיבל את החיבוק החם של עם ישראל, כולם דואגים לאלמנה וליתומים, זה פשוט מרגש עד דמעות"

מרגש עד דמעות: "כולם דואגים ליתומים והאלמנה של גר הצדק"
יתומי הרב גרובר צילום: באדיבות המצלם

דמותו של גר הצדק הרב אשר גרובר לא היתה מוכרת כמעט לאיש. הילד שנולד כגוי נוצרי בקווקז וקיבל חינוך קומוניסטי לכל דבר, הפך בהמשך לאזרח אוקראיני ולאחר תקופה התגייר כדת וכדין והתיישב בארץ הקודש.

לתרומה ליתומים והאלמנה של גר הצדק הרב אשר גרובר לחצו כאן>>>

כאן בארץ הקים הרב גרובר משפחה לתפארת. אשה ושלושה ילדים היו לו, כולם יראים ושלמים, הולכים בדרך ה', ומשתלבים במוסדות הטובים ביותר.

אבל הוא עצמו נשאר בצד, בענווה יוצאת דופן ובפשטות אמתית, הוא לא התערב בין אנשים ולא ביקש אף פעם עזרה. רק כשהגיע העניין לחינוך ילדיו, הוא הפך לאדם אחר, ידע להילחם ולהיאבק כדי שהם יתקבלו במוסדות הטובים ביותר: "לא עשיתי את כל זה כדי שהילדים שלי יקבלו את החינוך שאינו הטוב ביותר", אמר, והצליח להשיג את מבוקשו.

כשנעשו ניסיונות לסייע לו, דחה אותם הרב גרובר בביישנות. הוא לא רצה עזרה והשתדל עלשות הכל בכוחות עצמו. גם כשאשתו נפלה למשכב הוא קיבל על עצמו את עול גידול הילדים, עול שהמשיך לשאת על כתפיו עד יום פטירתו. הוא היה מכבס ושוטף, ורוחץ ומבשל וגם עובד לפרנסת המשפחה וכמובן קובע עיתים לתורה במשך שעות מדי יום.

כשנפטר, התפרסם סיפורו של גר הצדק הצדיק שהתקדש בייסורים נוראיים בחמש שנותיו האחרונות וקיבלם באהבה ובדומיה.

"יש אמרה ידועה של חז"ל שהבורח מהכבוד הכבוד רודף אחריו", מספר אחד ממכריו של הרב גרובר, "נוהגים לשאול, אם הוא הכבוד רודף אחריו והוא ממשיך לברוח ממנו, מתי יהיה לו כבוד? איך הכבוד יצליח להדביק אותו ולהגיע אליו? התשובה היא שזה קורה כשהאדם נפטר, אז הוא כבר לא יכול לברוח והכבוד מגיע ועוטף אותו מכל הצדדים.

"זה בדיוק מה שקרה לר' אשר שלנו. הוא ברח מהכבוד ברח מלקבל עזרה, ברח מלקבל את החיבוק החם שמגיע לכל גר צדק מאת עם ישראל כולו.

"אבל כשהוא נפטר למגינת לב, הכבוד הגיע אליו, העזרה הגיעה והחיבוק החם של עם ישראל עוטף את כל המשפחה שלו. ב"ה אנשים תרמו להם בעין יפה, כבר יש עם מה לעבוד, הם כבר לא ירעבו ללחם בסייעתא דשמיא, אבל כמובן שזה לא מספיק, מדובר בשלושה ילדים, הקטן מביניהם בן שבע והגדול בן 15. הם צריכים לחיות עד החתונה, הם צריכים להתחתן בכבוד! אמא שלהם אשה חולנית שזקוקה בעצמה לעזרה, ולכן התרומה כאן חשובה שבעתיים. גם בגלל המצב עצמו, וגם בגלל זהותם של האנשים שמקבלים עזרה – גר, יתום אלמנה. אלו בדיוק אותם אנשים שהקב"ה הבטיח בתורה שמי שישמח אותם, הקב"ה ישמח אותו!".

לתרומה ליתומים והאלמנה של גר הצדק הרב אשר גרובר לחצו כאן>>>

קופת העיר גר צדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד