י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שר התחבורה הכריז על שדה התעופה בעובדה כשדה חלופי לנתב"ג

החלטת חברות התעופה האמריקאיות והאירופיות להשעות את הטיסות לנתב"ג הביאו את השר כץ לאמץ את ההצעה להפוך את שדה התעופה בעובדה לשדה חילופי לנתב"ג • נציגי חברות התעופה הזרות קיבלו את המידע, אך עדיין לא הגיבו • החשש הישראלי: הפסדים כלכליים נרחבים בעקבות ביטול הטיסות, ולחץ עקיף לסיים את המבצע • כל הפרטים

שר התחבורה הכריז על שדה התעופה בעובדה כשדה חלופי לנתב"ג

הקריאות לפתיחת שדה התעופה בעובדה כשדה חלופי לנמל התעופה בן גוריון הועילו: שר התחבורה, ישראל כץ, קיבל החלטה לעשות כך.

גורמי התעופה הרלבנטיים בישראל שהתכנסו הבוקר (ד') להערכת מצב מודיעים על כך לנציגי חברות התעופה הזרות בישראל. גורמים ברשות שדות התעופה מסרו כי עד כה אף חברת תעופה לא נענתה.

אתמול היה זה גם מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, שביקש משר התחבורה, ישראל כץ, להורות על הפעלה דחופה של נמל התעופה עובדה כאלטרנטיבה לנתב"ג. "כבר בתחילת מבצע 'צוק איתן' פנתה התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל בקריאה להפעיל שדה תעופה נוסף כאלטרנטיבה לנתב"ג למקרה בו יתעורר הצורך בכך נוכח איומים מפורשים מצד גורמי טרור על פעילות נתב"ג", אמר פתאל.

פתאל הוסיף: "בלתי סביר ובלתי הגיוני שמדינת ישראל תחסוך מאמצים לאפשר אלטרנטיבה לנתב"ג המהווה כיום השער האווירי היחיד למדינת ישראל. הנזקים התדמיתיים והכלכליים אשר צפויים לנבוע מביטולי טיסות לישראל וממנה בעת הזו הינם מיותרים ובלתי אפשריים למדינה, לאזרחיה ולכל ענף התיירות בישראל".

יצוין כי מאתמול בשעה 18:00 בוטלו כ-80 טיסות עקב החלטתן של חברות תעופה זרות להפסיק טיסות לישראל.

עם זאת, היום יום רביעי, מתקיימות בנמל התעופה בן גוריון 206 טיסות ומעל 32,000 נוסעים, יעברו בנמל התעופה בן גוריון. שדה התעופה בעובדה בדרומה של ישראל יפתח היום החל משעה 12:00 במטרה לאפשר לחברות התעופה הזרות המעוניינות לטוס לישראל לנחות ולהמריא מנמל התעופה בעובדה. מכלל חברות התעופה הממריאות ונוחתות היום בנתב"ג, ימריאו ויינחתו 22 כדוגמת בריטיש איירויז וחברות תעופה זרות נוספות והן חברות התעופה הישראליות, אל על, ארקיע וישראייר. בנמל התעופה בעובדה טרמינל אזרחי המיועד לטיסות בינלאומיות לכל סוגי המטוסים. השדה פתוח וערוך לקליטת המטוסים המבקשים להגיע לעובדה. עובדה משמש לטיסות שכר בינלאומיות וישמש מהיום גם את החברות הבינלאומיות.

הפיתרון: מעבר דרך קפריסין
לאור הודעת חלק מחברות התעופה הזרות על הקפאת פעילותן בארץ, הוסיפה היום ארקיע שלוש טיסות ללרנקה בקפריסין, במטרה לאפשר לפחות לחלק מאלפי הנוסעים ש״נתקעו״ בישראל לצאת מהארץ ולחבור בקפריסין לטיסות למדינות היעד. חשוב לציין שהטיסות המיוחדות ללרנקה מיועדות גם להשבת ישראלים ש״נתקעו״ במקומות שונים בחו״ל ומצאו דרך להגיע לקפריסין.

בניגוד לפרסומים, נמל התעופה בן גוריון פועל, פתוח וממשיך את הפעילות שלו. הלילה נערכה שיחה עם הרשויות האמריקאיות בה הוצגו כל האמצעים להגנת שמי מדינת ישראל והנתיב הבטוח של ההמראה והנחיתה בישראל. במהלך היום תתקבל החלטה של ה-FAA לגבי המשך הטיסות לישראל.

רשות שדות התעופה ממליצים לנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט של רש"ת ובחברות התעופה. מספר הטלפון של מודיעין רש"ת 039755555

עקב ביטול טיסות של חברות זרות לארץ, הוסיפה אל על קיבולת במספר טיסות כל מנת לסייע להשיב לארץ נוסעים שנתקעו בחו״ל. טיסה 347 לציריך הוגדלה ממטוס מדגם 737 למטוס ג׳מבו. טיסה 331 לבריסל הוגדלה הקיבולת, בטיסה 573 לבוקרשט הוגדלה קיבולת. כמו כן הוסיפה אל על טיסה חדשה 2433 ללרנקה וטיסה להרקליון ביוון. בנוסף, קלטה אל על נוסעים רבים של חברות זרות אשר נתקעו בארץ ובחו״ל.

מנהלת התחנה של ארקיע בלרנקה דאגה אתמול לאירוח 10 משפחות ישראליות ש״נתקעו״ בקפריסין בבתי משפחות ישראליות שנמצאות שם.

מ'אל על' נמסר: "ביממה האחרונה אל על עושה מאמצים כדי לתגבר את טיסותיה ומערך השירות שלה. בין היתר הוספנו שתי טיסות, הרחבנו את שעות פעילות מוקד הפניות וזאת כדי לתת מענה לכמה שיותר נוסעים ישראלים ברחבי העולם. חשוב לציין כי מחירי הכרטיסים נקבעו מבעוד מועד בהתאם לעונת השיא של התיירות הישראלית בחופשת הקיץ ולא שונו עקב ביטולי הטיסות של חברות התעופה הזרות. אל על פועלת ללא הפסקה ותמשיך לפעול כמיטב יכולתה למען הנוסעים הישראלים בישראל ובעולם".

בחברת התיירות והנופש 'תור פלוס' מציינים כי מבחינתם, כל הלקוחות שהזמינו את הטיסות אל יעדי הנופש של החברה בשווייץ ובסלובניה, ייסעו כמתוכנן וללא כל שינוי, "אנו מקפידים לאורך כל השנים להטיס את קהל לקוחותינו באמצעות טיסות סדירות ולכן גם הפעם אנו שמחים לבשר לכל הלקוחות שלנו שהזמינו את נופש הקיץ המשפחתי - כי אין כל שינוי בטיסותיהם אל יעדי הנופש שלנו בעולם. הלקוחות שלנו יודעים מזמן ש'תור פלוס' - טסים על בטוח, וזה נכון גם בעצם ימים אלו".

יעקב מציין עוד כי מאז ההודעה על ביטולי הטיסות לישראל, פנו אל חברתם מאות ישראלים מכל העולם וביקשו סיוע באיתור טיסות חלופיות. "תגברנו את נציגי המחלקה הבינלאומית שלנו מתוך מטרה לסייע לקהל לקוחותינו - ובכלל לכל הישראלים הנמצאים במדינות שונות ברחבי העולם על מנת שימצאו עבורם טיסות חלופיות, ושיוכלו לנסוע לאן שהם צריכים, לארץ או לארה"ב ואירופה.

"למרות המגבלות בכמות והקיף הטיסות הקיימות- אנו עומדים לימינם כל עם ישראל ואנשינו המסורים ימצאו את הפתרונות". כהן מספר עוד כי 'תור פלוס' במאמץ משותף עם חברת 'סוויס' חכרו מטוס חילופי של חברת 'אל על' ע"מ שכלל הלקוחות יגיעו במועד המתוכנן בחזרה הביתה תוך חוויית טיסה ראויה וברמת השירות הגבוהה ביותר הקיימת בענף התעופה".
נתבג טיסות ביטול טכני עובדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד