ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"חוסר אחריות"

"לפיד במתקפה: "רבים עם חצי עולם כדי שבן גביר יבלה בהר הבית

לאחר עלייתו של בן גביר להר הבית תקף לפיד את נתניהו וטען ל"חוסר אחריות מדיני וחולשה מדהימה של נתניהו מול שריו". ח"כ כסיף: "פלישה למתחם אל אקצא של שר בממשלת הכיבוש - אקט מלחמתי"

"לפיד במתקפה: "רבים עם חצי עולם כדי שבן גביר יבלה בהר הבית
יאיר לפיד צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב היום (שלישי) לעלייתו של השר איתמר בן גביר להר הבית ותקף: "מדינת ישראל לא מקבלת תכתיבים מאף אחד לגבי בטחונה, אבל לריב עם חצי עולם רק כדי שבן גביר יבלה 13 דקות על הר הבית זה חוסר אחריות מדיני וחולשה מדהימה של נתניהו מול שריו".

מוקדם יותר, תקפו חברי כנסת רבים מהאופוזיציה את הממשלה ואת השר בן גביר על עלייתו להר הבית. חבר הכנסת עופר כסיף כינה את הביקור של בן גביר "פלישה": "פלישה למתחם אל אקצא של שר בממשלת הכיבוש, גם אם כגנב פחדן בלילה מלווה בחמושים, היא אקט מלחמתי, הכרזת מלחמה נפשעת על העם הפלסטיני והעולם המוסלמי, וביטוי לעליונות יהודית במשטר הדיכוי הישראלי. את מחיר הדמים של הצתת השטח נשלם כולנו, שני העמים, והכל בשל ממשלת הפירומנים".

חבר הכנסת ואליד אלהואשלה ממפלגת רע"מ, הגיב אף הוא ואמר: "השר שאמון על ביטחון הציבור נוהג כאחרון הפרובוקטורים, מתגנב למסגד אל – אקצא, רק כדי להראות שהוא יכול. אלאקצא ושמירה עליו הוא יסוד כל האמונה שלנו, שמירה על הסטטוס קוו באל קצא הוא יסוד השמירה על ביטחון הציבור ושמירה על הסדר הציבורי. עליה לשם היא פרובוקציה זולה ומתסיסה".

חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת 'העבודה' אמרה: "המפכ"ל אמר בעבר כי בן גביר הוא שהתסיס את מבצע שומר חומות, והבוקר יותר מתמיד אנחנו מבינים שמה שמעניין את השר החדש זה לא הביטחון הלאומי, אלא כוח לשם התססה שתוביל לאלימות ושפיכת דמים. עלינו לעשות הכל בשביל למנוע מהפירומן הזה לאיים על הביטחון הלאומי, ולגרום לנו לשלם מחיר כבד על הפרובוקציות שלו".

חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון אמרה: "בממשלה הזו בן גביר נאלץ לעלות להר הבית כגנב בלילה כי נבהלו מחמאס. במשמרת שלנו הוא ויהודים רבים אחרים פשוט עלו. נקודה. ועלינו טענו 'נשלטים על ידי האחים המוסלמים'… מצחיק".

 

יאיר לפיד האופוזיציה הר הבית איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד