כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הרה"ר מגיב לסערה

הראשל"צ במכתב לבן גביר: "כשר בממשלה עליך להישמע לרבנות ולהימנע מלעלות להר הבית"

הראש"ל שיגר מכתב לשר בן גביר בעקבות עלייתו הבוקר להר הבית בו הוא כותב כי רוב גדולי ישראל אסרו את העלייה להר הבית. "גם אם יש טענה שיש איזה מיעוט של רבנים שהתיר לך באופן אישי, כשר בממשלת ישראל אין לך לפעול כנגד הוראות הרבנות הראשית לדורותיה", נכתב

הראשל"צ במכתב לבן גביר: "כשר בממשלה עליך להישמע לרבנות ולהימנע מלעלות להר הבית"
הראש"ל הגר"י יוסף צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הראשון לציון הרב יצחק יוסף שיגר היום (שלישי) "מכתב מחאה" לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעקבות עלייתו להר הבית הבוקר. במכתב דורש ממנו הרה"ר להימנע בעתיד מלעלות להר הבית ולהישמע להוראות הרבנות הראשית.

"שמעתי בצער על החלטתך לעלות להר הבית, היום יום צום עשרה בטבת, ומתוקף תפקידי כרב הראשי לישראל וכממשיכם של הרבנים הראשיים לדורותיהם, אני חש חובה להתריע על חומרת איסור עליה להר, ולבקש ממך בשם הרבנות הראשית לישראל להימנע בעתיד מלעלות להר הבית, כדי שלא להכשיל את הרבים, ובפרט כיום שהתמנית לשר במדינת ישראל והמכשול שיש בזה מצד השפעה על הציבור הוא גדול יותר", כותב הרב יוסף

במכתבו הרחיב הראשון לציון הרב יוסף והביא את עמדת הרבנים הראשיים לדורותיהם החל מהראי"ה קוק ועד היום, והוכיח כי רוב מניין ובניין של גדולי ישראל אסרו את העלייה להר הבית.

בסיום מכתבו ציין הרב כי "גם אם יש טענה שיש איזה מיעוט של רבנים שהתיר לך באופן אישי, הדבר ברור שכשר בממשלת ישראל אין לך לפעול כנגד הוראות הרבנות הראשית לדורותיה. ומה יאמרו המון העם בראותם שר, יהודי שומר מצוות הפועל בניגוד לעמדת הרבנות הראשית. כולי תקווה שתמצא את הדרך לתקן את העניין ולקדש שם שמים".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף הר הבית איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד