כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לחץ לפטר אותו

התאגיד הקפיא את שידורי המגיש שכינה את בן גביר "ניאו-נאצי"

ועדת האתיקה של תאגיד השידור הציבורי החליטה להקפיא את שידוריו של המגיש אמל עוראבי, אחרי שכינה את ח"כ איתמר בן גביר "ניאו-נאצי", אמר כי חיילי צה"ל הינם רוצחים, והפר את הקוד האתי של התאגיד בהזדמנויות שונות. מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו הגיב להחלטת התאגיד: "השפיות חוזרת לתאגיד. החלטה חשובה של מועצת התאגיד. אמל עוראבי יכול לשדר בתאגיד השידור של רמאללה. יש לפטר אותו מיידית"

התאגיד הקפיא את שידורי המגיש שכינה את בן גביר "ניאו-נאצי"
אולפני כאן 11 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ועדת האתיקה של השידור הציבורי החליטה להקפיא את שידוריו של העיתונאי ועורך הדין אמיל עוראבי, בעקבות ציוץ שהעלה בחשבון הטוויטר האישי שלו בו כינה את חבר הכנסת איתמר בן גביר "ניאו-נאצי".

ההחלטה להשעות את עוראבי, מגיש פינה בתוכנית "מהצד השני", התקבלה אתמול אחרי שוועדת האתיקה של התאגיד קבעה כי עורבאי הפר "את הקוד האתי של התאגיד בשתי הזדמנויות שונות". עוד אמרה הוועדה כי עוראבי השתמש במונחים הקשורים לשואה בהקשר לא ראוי, בין היתר כשכתב בטוויטר: "אני מת על ההתרגשות של היהודים כל פעם שקלגס מהמיליציה הישראלית בשטחים הכבושים נותן מכות ליהודי. כאילו מה חשבתם שהם עושים שם לפלסטינים? מסאג'?".

כעת יצטרכו להחליט מנהלי השידור הציבורי מה יעשו בעניין עוראבי, כאשר קיים לחץ רב עליהם לפטר אותו בשל אמירותיו הבעייתיות.

עוראבי הגיב להקפאת שידוריו ואמר ל"הארץ" כי "בניגוד לפרסומים, הנהלת התאגיד היא זו שמקבלת את ההחלטות ולא ארגוני הרדיפה של גליק ו'אם תרצו'. נכון לעכשיו, לא התקבלה החלטה בענייני. במקרה ואקבל הזמנה מתוכניתו של גיא זהר או מכל תוכנית אחרת אשמח להופיע".

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו אמר: "השפיות חוזרת לתאגיד. החלטה חשובה של מועצת התאגיד. אמל עוראבי יכול לשדר בתאגיד השידור של רמאללה. יש לפטר אותו מיידית".

תאגיד השידור כאן איתמר בן גביר נאצי השעיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד