י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גוזר קופון: יאיר לפיד נגד גדעון לוי והארץ

מאמרו של לוי נגד טייסי צה"ל "הדליק" את השר לפיד, שניצל זאת בכדי להיפרע כבר גם מ"הארץ", וקרא לבטל מנויים

יאיר לפיד, פלאש90
יאיר לפיד, פלאש90

מבלי לנקוב בשמו של העיתון, שר האוצר ויו"ר יש עתיד קורא לבטל את המנוי לעיתון הארץ.

כזכור, מאז החלה הלחימה כנגד החמאס ברצועת עזה הוביל העיתון קו שמאלני המבקר בחריפות את
המהלכים הצבאיים כנגד החמאס. לשיא הגיעו הדברים במאמרו של פרשן העיתון גדעון לוי שפרסם מאמר תחת הכותרת "הרעים לטיס", בו תקף בחריפות את טייסי חיל האוויר על תקיפותיהם בעזה וכתב "הם הטייסים הכי טובים, והם עושים עכשיו את המעשים הכי רעים, הכי אכזריים והכי מתועבים."

לצד הביקורת הקשה שהטיח לוי בטייסים הוא לא שכח גם לבקר במרומז את שר האוצר עצמו וכתב באשר לטייסים כי לאחר שישתחררו מהצבא "הם יגורו ביישוב קהילתי, קברניטים באל על, היי־טקיסטים או אנשי עסקים, יצביעו ליאיר לפיד ולמרצ, ויגדלו את ילדיהם להיות אזרחים מהוגנים."

בעקבות הסערה הציבורית פרסם הבוקר שר האוצר יאיר לפיד סטטוס כנגד ההסתה מימין ומשמאל ובו קרא אף "לבטל את המינוי, לחסום את המשתמש, לדווח למשטרה, לא לעמוד מן הצד".

"גדעון לוי וחנין זועבי, בנצי גופשטיין והנערים הזועקים "מוות לערבים", כתב לפיד "המפגינים הקוראים "ישראל רוצחת" והמפגינים שבאו להרביץ להם, הטוקבקיסטים מימין ומשמאל, המקללים, המאיימים, האלימים. זה לא באמת משנה אם הם מימין ומשמאל, כי לא מדובר בטקסט אלא בווליום. צעקנותם אמנותם".

"השיח ברשתות לא רק נורא ומבזה, הוא גם מטעה. אנחנו לא באמת כאלה, ואסור לנו לשתוק יותר. האמת קיבלה צו 8, והיא צריכה להגיע לשטח הכינוס של החברה הישראלית. אנחנו צריכים להתחיל להגיב ברגליים: לבטל את המינוי, לחסום את המשתמש, לדווח למשטרה, לא לעמוד מן הצד.

"חופש הביטוי לא נועד לכך שאנשים יאמרו זה לזה "בוקר טוב" ביום אביבי, הוא נועד לכל הדיעות המרגיזות והמכעיסות שאיננו רוצים לשמוע אותן. מצד שני, חופש הביטוי לא נועד לכך שאת הבמה יתפסו אלה שצורחים חזק יותר את שנאתם, אלא לאפשר מגוון של דיעות ומחשבות שמתוכן צומחת חברה מתוקנת".

"זו החברה שבה אנחנו רוצים לחיות. אנחנו לא ניתן לצעקנים מימין ומשמאל לקחת אותה מאתנו".
גדעון לוי הארץ יאיר לפיד ביטול מנוי שמאלנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד