כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נלחם על חייו הפוליטיים

המנהיג הבלתי מעורער של הרפובליקנים כשל בבחירות

מועמד לתפקיד יו"ר בית הנבחרים בארה"ב נכשל בניסיונו הראשון לזכות ברוב. המועמד הרפובליקני קווין מקארת'י, הפסיד בגלל 19 מתנגדים. קווין מקארת'י הרפובליקאי הופך למנהיג מפלגת הרוב הראשון מזה מאה שנה שנכשל בהצבעה מוקדמת

המנהיג הבלתי מעורער של הרפובליקנים כשל בבחירות
קווין מקארתי צילום: צילום מסך

‏לראשונה זה 100 שנים נכשל מועמד לתפקיד יו"ר בית הנבחרים בדרמה בבית הנבחרים בארה"ב. קווין מקארת'י, המנהיג הבלתי מעורער של הרפובליקנים כשל בסיבוב הראשון של הבחירות על תפקיד יו"ר בית הנבחרים.

בסוף הסיבוב הראשון של ההצבעה ביום שלישי אחר הצהריים שעון מקומי, מקארתי השיג רק 203 קולות, 15 פחות מ-218 שנדרשו כדי לנצח, לאחר ש-19 רפובליקנים הצביעו נגדו.

ההצבעות הבאות צפויות להתקיים היום, אם כי לא ברור אם מקארתי יוכל להשיג את הרוב הנדרש כדי להיות יושב ראש. בית הנבחרים מחויב חוקתית לבחור יו"ר ואינו יכול להתחיל למשול עד שייבחר אחד.

מקארתי, חבר קונגרס בן 57 מקליפורניה, הוא הרפובליקני הבכיר בבית הנבחרים, וכבר זמן רב הוכרז כיורש של יו"ר ננסי פלוסי, יושבת ראש בית הנבחרים הדמוקרטית שנאלצת לוותר על התפקיד לאחר שהמפלגה הדמוקרטית הפסידה בבחירות אמצע הקדנציה בשנה שעברה.

כל 435 חברי בית הנבחרים משתתפים בהצבעה ליושב ראש. יושב ראש צריך רוב רגיל, או לפחות 218 קולות אם כל חברי הבית נוכחים כדי להיבחר.

ננסי פלוסי בית הנבחרים בחירות אמצע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד