כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מה בסך הכל אני רוצה?"

האֵם הישראלית שטלטלה מדינה שלימה

יוקר המחיה מביא לא מעט אנשים לקצה. אם גרושה לשתי בנות טלטלה את המדינה ביממה האחרונה לאחר שפרסמה כי בכוונתה למכור אחת מכליותיה כדי לפרנס את בנותיה | "אם אתם שומעים על מישהו שמחפש לקנות כליה, אנא צרו איתי קשר... מה בסך הכל אני רוצה? להתפרנס בכבוד? לשים לבנות שלי אוכל על השולחן"

האֵם הישראלית שטלטלה מדינה שלימה
אילוסטרציה צילום: unsplash

כאן בישראל: אם גרושה לשתי ילדות הציעה למכירה בפוסט בפייסבוק את אחת מכליותיה, בכדי שתוכל לכלכל את ביתה וזאת על רקע יוקר המחיה ההולך ומאמיר. לדבריה, הגרוש מתגורר בחו"ל ולא משלם מזונות, אך היא עובדת שכירה במשרה מלאה, ועובדת בעבודה נוספת של מכירת עוגות וקינוחים מביתה ולמרות זאת עדיין לא מרוויחה מספיק בכדי לממן את ההוצאות החודשיות לכלכלת ילדיה.

האם כתבה בפוסט: "אם אתם שומעים על מישהו שמחפש לקנות כליה, אנא צרו איתי קשר... מה בסך הכל אני רוצה? להתפרנס בכבוד? לשים לבנות שלי אוכל על השולחן ולא לומר 'נקנה לך מעיל בשבוע הבא ובינתיים תהיי עם הסווטשרט?'. לא לפחד ללכת למוסך כדי לסדר את האוטו במקום להקפיץ אותו עם כבלים 3-4 פעמים ביום כי אין, פשוט אין כרגע מאיפה לשלם על זה?", תיארה האם את מצבה המתסכל.

האם סיפרה: "לפני 3 שנים פוטרתי מעבודה טובה אחרי 14 שנים (צמצומים... מה לעשות?) ובמקום לשבת כמה שיותר על חשבון המדינה, לקחתי עבודה בחצי שכר ממה שהיה לי. האבטלה שלי הייתה יותר ממה שהרווחתי בשנה הראשונה במקום הנוכחי. היום אני מקבלת יותר אבל זה מזמן לא מספיק. אז פתחתי גם עסק קטן. אני אופה עוגות וקינוחים בבית ומוכרת במחירים שפויים כדי שלכל ילד תהיה אפשרות לקבל עוגה יפה כמו של ה"ביוקר." אז אחרי 9 שעות של משרד, אני מתחילה לאפות - גם בסופי שבוע", סיפרה האם.

"אבל גם זה כבר לא מספיק. אני נחנקת", שיתפה האם הכאובה, "ב-1.1 העלו לי את שכר הדירה ב-1,000 ₪. וזה בדירה מסובסדת של שכירות לטווח ארוך, שגם לאחר העלאה זו המחיר הוא מתחת למה שקורה בשוק. וזו עלייה אחרי 3 שנים וב-4 הבאות היא תעלה רק ביחס למדד. אבל מה לעשות שעם שתי עבודות אין לי - אין לי!!!!!! - איך לממן את זה!".

בדבריה המטלטלים שרבים מכם יכולים להזדהות עמם, התייחסה האם גם לשכר השרים וחברי הכנסת שעלה בימים האחרונים ותקפה: "הם מקבלים אותו בין אם הם מגיעים לדיונים במליאה ובין אם לאו, אבל רובנו לא חברי כנסת. וכן, יש בארץ אנשים במצב הרבה יותר גרוע משלי. אבל אני לא אגור ברחוב. יש לי כליה טובה שאני יכולה למכור ולקנות לעצמי עוד שנה-שנתיים של שקט".

יוקר המחיה אמא כליה תרומת כליה ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד