כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תורים ארוכים במשרפות

עדויות דרמטיות חוזרות: "המדינה איבדה שליטה"

לאחר הכניעה של הממשל הסיני להפגנות הסוערות ברחבי המדינה וביטול מדיניות 'אפס הדבקה', עלייה דרמטית במניין החולים בנגיף הקורונה והמתים ממנו. עדויות קשות של אזרחים על 10 דקות בלבד פרידה מהמנוח ותורים ארוכים במשרפות 

עדויות דרמטיות חוזרות: "המדינה איבדה שליטה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר שמערכת הבריאות בסין הודתה כי מנין מקרי המוות מקורונה הגיע למספרים מדאיגים, נחשפות עדויות חדשות וקשות על טיפולה של המדינה בכמות המתים הגדולה, ובתקנות הדרקוניות כלפי המשפחות האבלות. לפי אזרחים סינים, המדינה "איבדה שליטה" על כמות המתים.

פקידים סינים מודים ביממה האחרונה כי המספר הכולל של מקרי המוות בשל קורונה במדינה הוא "עצום" כהגדרתם ולפי ההערכה כ-70 אחוזים ממיליוני תושבי שנגחאי נדבקו בקורונה במהלך החודש האחרון שבו חל זינוק חד במספר המאומתים במדינה לאחר שמדיניות "אפס הדבקה" הופסקה לחלוטין לאחר מחאות סוערות ברחבי המדינה. נראה שהכניעה למפגינים מובילה לקריסה מוחלטת של בתי החולים והמשרפות.

תושב שנגחאי שקרוב משפחתו מת מקורונה סיפר על החוויה הקשה שעברה משפחתו, כשחיכה בתור של יותר מ-300 משפחות, כדי להיפרד מבן משפחתם בפעם האחרונה. על פי הדיווחים, יותר מ-500 גופות נשרפו בקרמטוריום באותו היום, פי חמישה יותר מביום רגיל. לאחר שעות של המתנה, כל משפחה קיבלה 10 דקות בלבד על מנת להתאבל. 

תושב נוסף סיפר: "כל המערכת משותקת כרגע, התור למשרפה עמוס יותר ממה שניתן להתמודד עמו". סצנות דומות מתרחשות בבתי הלוויות בכל רחבי סין ולא רק בשנגחאי, עיר המונה מעל 26 מיליון תושבים, בתור לאותן משרפות נראות אלפי משפחות אבלות שבאות להיפרד מיקיריהן בפעם האחרונה ועובדי המקום שמותשים מכמות העבודה הבלתי נגמרת. 

אולם לא כולם זוכים להיפרד, בבייג'ינג בירת סין בה מתגוררים כ-21.5 מיליון איש הודיע הממשל המקומי על שיא נדבקים בהתפרצות הקורונה בכל הזמנים והמשטרה הודפת אזרחים רבים שמבקשים להגיע לבתי ההלוויות. אחד מעובדי הלשכה לעניינים אזרחיים במדינה, תיאר לתקשורת הסינית: "בית ההלוויות הראשי פועל מסביב לשעון, עם 150-140 גופות שנשרפות מדי יום, לעומת 40 בלבד בעבר".

אחד התושבים שאביו נפטר מקורונה סיפר לתקשורת הסינית: "ניסיתי מספר פעמים להביא את גופת אבי למשרפה. הקו החם של שירותי ההלוויה אמר כי כל משבצות השריפה מלאות עד אחרי השנה החדשה. מכיוון שהחוק הלאומי לא מתיר לאחסן בבתי החולים מתים שמתו ממחלות זיהומיות, אשרוף את גופת אבי בשכונה. אם יש למישהו בעיה, הוא מוזמן להתקשר למשטרה".

 

סינים סין חולי קורונה איבוד שליטה קריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד