כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עם ישראל מתגייס

משפחת וייסמאן קמה מהשבעה: "לא יודעים איך נוכל להמשיך"

האלמנה הטרייה קמה מהשבעה על אביה לפני חודשיים בלבד וכעת היא קמה מהשבעה על בעלה • בבית שורר מחסור נוראי, אחרי שכל תשומת הלב הוקדשה למחלותיהם של הסבא והאבא שנפטרו • עשרה ילדים שלא התחתנו חוזרים לבית ריק • עם ישראל מתגייס לעזרתם

משפחת וייסמאן קמה מהשבעה: "לא יודעים איך נוכל להמשיך"
קבר הרב וייסמאן צילום: באדיבות המצלם

14 יתומים ויתומות ואלמנה אחת שבורה ורצוצה, עמדו ליד חלקת הקבר החדשה של הרב מרדכי אליעזר וייסמאן ממודיעין עילית.

ימי השבעה הסתיימו, וכעת הם שבים לביתם, שעד לפני רגע היה גדוש במנחמים שבאו מכל קצוות הארץ כדי לחזק אותם ולנחם אותם באבלם הכבד. כעת נותר הבית ריק, ובני המשפחה צריכים להתחיל לעכל את האובדן הנורא.

הקליקו כאן לסייע למשפחתו של הצדיק בעל ה'שיח מרדכי' זצ"ל>>>

הרב וייסמאן זצ"ל, בעל ה'שיח מרדכי', היה אחת מדמויות ההוד של מודיעין עילית. הוא חי בעניות גדולה, ולא ביקש לעצמו דבר. לא פעם הציעו לו עזרה והוא סירב לקבל אותה בהסבירו בפנים מאירות שלא חסר לו דבר. כשהיה זקוק לדברים דחופים, כמו תשלום ארנונה או חשמל וכדו', קיבל בשמחה את התמיכות שניתנו לו, אבל מעבר לכך לא ביקש לעצמו דבר.

גאונותו בתורה היתה לשם דבר, ובני המשפחה מספרים שבחמשת החודשים בהם התמודד עם המחלה הנוראה, הוא הספיק לחזור על הש"ס כולו, משום שהתקשה ללמוד בעיון והשקיע את עיקר זמנו בלימוד בבקיאות.

בבית המשפחה שורר מחסור כפול. גם דמות האב המיוחדת שנעלמה מעיניהם בפתע פתאום, וגם המחסור הכספי הנורא, שתמיד ליווה אותם, אבל אביהם בחכמתו ובאמונה היוקדת שלו, חיפה על כך בחיוך חם ואוהב ובדוגמה אישית של הסתפקות במועט.

כעת, הם נותרו עם המחסור הנורא, ואפילו גבאי הצדקה הוותיקים נדהמים לנוכח העוני והדלות השוררת בבית.

"אין להם כלום", מספר אחד מהגבאים, "הם לא צריכים כלום, חיים בדרך נס, אפשר לראות שהם חיו מכוח לימוד התורה שלו, זה לא יאומן!".

אלמנתו של הרב ווייסמאן, שבורה ורצוצה. המחלה נמשכה חצי שנה, וכבר מהרגע בו התגלתה היא היתה במצב מתקדם. מהמעיים התפשטו הגרורות לכל הגוף, והיא התמודדה במקביל גם עם מחלתו של אביה, שהיה במצב קשה. במשך חודשים היא עשתה משמרות כפולות, פעם אצל בעלה ופעם אצל אבא שלה. לפני חודשיים נפטר אביה, וכעת איבדה גם את בעלה.

בבית נותרו שבע בנות ושלושה בנים לא נשואים, נוסף על הארבעה שכבר התחתנו ב"ה. הקטנה מבין הילדים בת שמונה בלבד.

"בני המשפחה חייבים עזרה", אומרים גבאי הצדקה, "הם חוו אובדן נוראי. היה להם אבא מיוחד במינו וכעת הם יתומים. אנחנו חייבים לעזור להם לפחות בעזרה כספית, כי מדובר בעשרה יתומים לא נשואים! כולנו חייבים להתגייס".

הקליקו כאן לסייע למשפחתו של הצדיק בעל ה'שיח מרדכי' זצ"ל>>>

וייסמאן קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד