י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרויקט מעונות הסטודנטים בחיפה

רכשתם דירה? ייתכן ומגיע לכם החזר כספי מהיזם

השבוע הגיע לסיומו ההליך המנהלי שנוהל במשרדו של ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון בחתימה על מתווה לתיקון כלל הפרות החוק והליקויים שנמצאו בפרויקט מעונות הסטודנטים בחיפה | להלן פרטי המתווה

רכשתם דירה? ייתכן ומגיע לכם החזר כספי מהיזם
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון חתם מול היזם ג'פרי פיטוסי על מתווה לתיקון הפרות החוק בפרויקט מעונות הסטודנטים בחיפה.

כזכור, בסוף חודש אוקטובר 2022 התקבל מידע באגף להגנה על רוכשי הדירות במשרד הבינוי והשיכון, לפיו עלה חשד לביצוע עבירות על חוק המכר, בפרויקט מעונות סטודנטים ברחוב חסן שוקרי 5 בחיפה, עם קבלת המידע פתח ממונה חוק המכר במשרד בהליך מנהלי מול יזם הפרויקט. השבוע הסתיים ההליך המנהלי בדרך של מתווה לתיקון כלל הליקויים והפרות החוק והוטל על היזם עיצום כספי בסך של 271,000 ₪.

עיקרי החשדות בביצוע עבירות על חוק המכר היו כדלהלן: יזמים גבו מהרוכשים כסף בלי לספק להם בטוחות, בנוסף, באתר החברה מוצגות תוכניות אדריכליות למרות שהן לא אושרו במוסדות התכנון.

כאמור, השבוע הגיע לסיומו ההליך המנהלי שנוהל במשרדו של ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון בחתימה על מתווה לתיקון כלל הפרות החוק והליקויים שנמצאו בפרויקט.

המתווה שנחתם כולל, בין היתר, את הרכיבים להלן:

1. היזם יאפשר לכל רוכש דירה בפרויקט לבטל את הרכישה ולקבל כספו חזרה.

2. היזם יחזיר לכלל רוכשי הדירות בפרויקט כספים אשר נגבו מהם ועולים על 7% משווי הדירה, הסכום המקסימלי אשר החוק מאפשר למוכר דירה להחזיק מבלי לתת לרוכש בטוחה בגין הכספים. הדבר ייעשה בדרך של פנייה בכתב לכל הרוכשים הכוללת חישוב של ההחזר המגיע לכל רוכש.

3. היזם יחזיר לכלל רוכשי הדירות בפרויקט אשר ביטלו את הרכישה במהלך הדרך, סכומים שנגבו מהם ביתר בכל הקשור להוצאות משפטיות ובהתאם למקסימום הקבוע בתקנות.

4. היזם יפנה לכלל רוכשי הדירות ויעדכן את הסכמי המכר בפרטים החסרים בהם בהתאם להוראות חוק המכר.

5. היזם ישלם עיצום כספי בסך של 271,650 ₪.

ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון, עמית גריידי מסר: "הדאגה שלנו היא לאינטרס הציבורי ולרוכשי הדירות. במקרה זה החתימה על המתווה מול היזם, מהווה פתרון לכלל הבעיות שעלו בהתקשרויות מול רוכשי הדירות. מצד אחד היזם לקח אחריות על הליקויים והפרות החוק שנמצאו ופועל לתקן את כלל ההתקשרויות, בדרך של החזר כספים ומתן אפשרויות ביטול חוזים ללא פיצוי, ומצד שני, היזם ישלם עיצום כספי, כקבוע בחוק, אשר מטרתו גם להתריע כל מוכר דירה המבקש לעקוף את הוראות חוק המכר ולפגוע בציבור הרוכשים".

 

 

 

 

 

דירה נדל''ן רכישת דירה החזר כספי מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד