י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מעשה מביש"

גינויים בעולם בעקבות השחתת בית קברות נוצרי בירושלים

הרב הראשי של בריטניה גינה בחריפות את הוונדליזם אתמול בבית הקברות הנוצרי בהר ציון ירושלים. הוא כינה את ההרס 'מביש'. שני אנשים, אחד מהם בעל חזות יהודית, תועדו כשהם מחללים מצבות בבית העלמין הפרוטסטנטי

גינויים בעולם בעקבות השחתת בית קברות נוצרי בירושלים
בית קברות נוצרי צילום: Jamal Awad/Flash90

מצלמות אבטחה קלטו אמש (שלישי) שניים, אחד בעל חזות יהודית, משחיתים מצבות בבית קברות נוצרי בהר ציון בירושלים, אירוע שגרם לרב הראשי של בריטניה להוציא גינוי חריף. "הוונדליזם המביש הזה הוא חילול מביש, אני מקווה שהמבצעים יימצאו ויועמדו לדין על פי החוק", אמר הרב מירוויס.

שני הגברים שנראו בתיעוד ניפצו יותר מ-30 מצבות בבית הקברות הפרוטסטנטי, שנבנה ב-1848. חילול המצבות הביא את הקונסוליה הבריטית בירושלים לגנות את התנהגות השניים: "בריטניה נחרדת מההתקפה על בית הקברות הפרוטסטנטי בירושלים בהר ציון. זהו מקרה אחרון בשורה של התקפות נגד נוצרים ורכושם בעיר העתיקה ובסביבתה, מבצעי הוונדליזם על רקע דתי צריכים להיות אחראים לכך".

בבית הקברות נמצאים קבריהם של 77 אנשי צבא בריטים, וכן הבישוף לשעבר של ירושלים, סמואל גובאט. בבית הקברות נקברו גם חללי מלחמת העולם הראשונה ונוצרים אחרים. המצבות בבית הקברות נכתבו במספר שפות ביניהם אנגלית, גרמנית, וערבית.

מהמשטרה נמסר אתמול: "התקבל דיווח במשטרה על השחתת מספר רב של מצבות בבית העלמין הפרוטסטנטי סמוך להר ציון בירושלים. כוחות משטרה של מרחב דוד במחוז ירושלים הגיעו למקום והבחינו בנזק שנגרם. המשטרה פתחה בחקירה". אתמול מספר שעות לאחר פרסום התיעוד נעצרו שני חשודים.

שטפן זייברט, שגריר גרמניה בישראל, גינה את המעשה ואמר: "זאת התנהגות פלילית בזויה, אני מקווה שהמשטרה תחקור, תמצא את הבחורים האלה ותביא אותם לדין".

הר ציון גרמניה בריטניה השחתת קברים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד