כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רעידת אדמה במערכת המשפט

לוין מציג: הפוליטיקאים ישלטו במינוי השופטים והתגברות ב-61

הערב יציג שר המשפטים החדש יריב לוין את רפורמת המשפט שלו במסיבת עיתונאים מיוחדת שתוביל לרעידת אדמה במערכת המשפט | לפי התוכנית: בוועדה למינוי שופטים יהיה רוב לפוליטיקאים, פסקת ההתגברות תהיה ברוב מינימלי של 61, וכן שופטים לא יוכלו לפסול חוקי יסוד

לוין מציג: הפוליטיקאים ישלטו במינוי השופטים והתגברות ב-61
שר המשפטים יריב לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המהפכה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין תוצג הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים, כשעל הפרק פסקת התגברות ב-61, תבוטל עילת הסבירות, פוליטיקאים יחליפו את עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים ויזכו לרוב. לוין צפוי להודיע הערב על קידום בהליך בזק של שורת מהלכים שכל אחד מהם מהווה רעידת אדמה בפני עצמו.

בין השינויים: הרוב של השופטים ועורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים יבוטל, ובמקום שני עורכי הדין יהיה נציג נוסף מהממשלה ונציג נוסף מהכנסת. עדיין, לשופטים תהיה זכות וטו אולם לפוליטיקאים ייווצר לראשונה רוב.

בנוסף, תחוקק פסקת התגברות ב-61 חברי כנסת בלבד; על בית המשפט ייאסר בחוק לפסול חוקי יסוד. עוד מהפכה שתרעיד את מערכת המשפט: תבוטל עילת הסבירות.

לוין יודיע על המהפכה עוד לפני שבג"צ ידון מחר בפסילת מינוי דרעי בשל עילת הסבירות. הממשלה כבר הבהירה שבכל מקרה לא תאפשר את פסילת דרעי על רקע סבירות או פסילת התיקון לחוק היסוד שחוקק עבורו. אלה רק חלק מהשינויים שעתידים לטלטל את מערכת המשפט מהיסוד.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב למהלך הצפוי של לוין: "לא רק שנאבק בכל דרך אפשרית נגד כל אחד ואחד מהצעדים שיריב לוין יכריז עליהם הערב, אני מודיע מראש שנבטל אותם ביום שנחזור לשלטון. מי שמבצע מהפיכה חד צדדית לשיטת המשטר בישראל, צריך לדעת שאנחנו לא מחויבים לה בשום צורה שהיא".

השרה לשעבר, יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי הגיבה: "זאת לא התנהלות ממשלתית - זאת התנהלות מאפיונרית! אם היה למישהו ספק לגבי הכוונות ב"רפורמות המשפטיות" של הממשלה הזאת, בא יריב לוין ומניח אקדח על השולחן ביום לפני הדיון בעליון במינוי המורשע אריה דרעי. מצביעות ומצביעי הימין, לא לזה הצבעתם, לא לזה שלוקחים לכן ולכם את ההגנה שייתן לכם בית המשפט העליון".

יריב לוין פסקת התגברות בתי המשפט מערכת המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד