כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מקורב ליש עתיד

נתניהו בוחן את הדחת מזכיר הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה בוחנים את הדחת מזכיר הכנסת דן מרזוק, שנחשב בעיניהם כמקורב למפלגת יש עתיד שקידמה את מינויו לתפקיד. אם אכן יצליחו לעשות זאת, תהיה זו הפעם הראשונה בתולדות הכנסת בה הודח המזכיר - שתפקידו לסייע ליו"ר הכנסת בניהול ישיבת המליאה

מזכיר הכנסת דן מרזוק
מזכיר הכנסת דן מרזוק צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

דיווח: נתניהו ואוחנה בודקים אפשרות לפיה ידיחו את מזכיר הכנסת דן מרזוק, שהחליף בתפקיד את ירדנה מלר הורביץ לפני פחות משנה, אחרי שנבחר בידי ועדה שהקים יו"ר הכנסת דאז מיקי לוי. נתניהו ואוחנה רואים בעייתיות בכך שלשיטתם מרזוק מקורב למפלגת יש עתיד, ואף העלו מהאוב מאמר שכתב בעבר נגד נתניהו.

אם אכן יקרה הדבר יהיה זה תקדים היסטורי בתולדות הכנסת: עד כה מעולם לא הודח מזכיר הכנסת, שידוע כנושא תפקיד ממלכתי ולא פוליטי. עד היום מונו לתפקיד שמונה אנשים, שתפקידם היה לשרת בעיקר את יו"ר הכנסת ולסייע לו בניהול ישיבות המליאה.

גורמים בכנסת אומרים כי ניסיון ההדחה הזה מגיע כחלק מרצונו של נתניהו לפנות כמה שיותר תפקידים למקורביו. כעת בוחנים בליכוד את סוג החוזה עליו חתום מרזוק, מתוך רצון להבין האם ניתן יהיה להדיחו. בהנחה שהתשובה תהיה חיובית - יצטרף הדבר לעבור דרך נשיאות הכנסת, בה שותפות כל סיעות הכנסת אך יש רוב לקואליציה.

הכנסת מזכירות הכנסת אמיר אוחנה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד