כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ניצול ציני?

"החברה קבעה מחיר בלתי הוגן לתרופה למחלה חשוכת מרפא"

לאחר דין ודברים חברת לידיאנט הבריטית חתמה על צו מוסכם במסגרתו התחייבה לשלם לאוצר המדינה סך של 110 אלף שקלים חדשים | ההסדר הגיע לאחר שהרשות קבעה כי החברה קבעה מחיר גבוה ובלתי הוגן לתרופה מצילת חיים "לידיאנט" למחלה נדירה חשוכת מרפא בשם CTX

"החברה קבעה מחיר בלתי הוגן לתרופה למחלה חשוכת מרפא"
חדר מיון בביה"ח השרון. אילוסטרציה צילום: יחצ

חברת לידיאנט הבריטית חתמה על צו מוסכם במסגרתו התחייבה לשלם לאוצר המדינה סך של 110 אלף שקלים חדשים. הצו המוסכם מפורסם להערות הציבור למשך 30 ימים בטרם יוחלט אם להגישו לאישור בית הדין לתחרות.

ראשית הפרשה בבדיקה שערכה הרשות בעניין קביעת המחיר המופרז של תרופת הלידיאנט על ידי משווקת התרופה בישראל – חברת MBI פארמה.

הרשות קבעה כי "החברה קבעה מחיר גבוה ובלתי הוגן לתרופה מצילת חיים "לידיאנט" למחלה נדירה חשוכת מרפא בשם CTX".

מבדיקת הרשות התחרות עלה כי MBI היא מונופול בישראל באספקת תרופה למחלת CTX. מדובר במחלה גנטית שבה לוקים מאות בודדות של אנשים ברחבי העולם, ומתוכם כ-50 בישראל. החולים במחלה נדרשים ליטול תרופה מצילת חיים מדי יום כל חייהם. 

במסגרת הבדיקה פנתה רשות התחרות ליצרנית התרופה, חברת לידיאנט, בדרישות נתונים. לידיאנט סירבה להשיב לדרישות, בטענה שהיא חברה זרה. הממונה על התחרות עמדה על סמכותה לדרוש את המידע שיש בו כדי להקל על ביצועו של החוק. משכך, הודיעה הממונה לחברה שהתנהלותה עולה כדי אי מענה לדרישות הנתונים, הכפוף לעיצום כספי לפי סעיף 50ד(ב) לחוק. 

כאמור, לאחר דין ודברים בין הצדדים נחתם בין הצדדים הצו המוסכם, לאחר שלידיאנט השיבה לדרישות הנתונים שנדרש להן מענה בשלב זה של הבדיקה. במסגרת הצו, הממונה על התחרות התחייבה שלא לנקוט צעדי אכיפה נוספים כנגד לידיאנט או מי מטעמה בגין אי המענה לדרישות הנתונים. זאת, בכפוף לאישור הצו המוסכם על ידי בית הדין לתחרות ולמילוי התחייבויותיה של לידיאנט.

 

ניצול מחלה תרופה נדירה תרופה מצילת חיים קנס כספי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד