י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סוגרים שבוע עמוס

לייבל'ה: הפשרה ב"זום" בין המשנה לרה"מ והעיתונאי

והשבוע בלייבל'ה: הפשרה בין יו"ר ש"ס אריה דרעי והעיתונאי בן כספית שנערכה בזום | מי התחזה בפני מיקי זוהר לסגן השר טסלר? | חבר המועצה מבני ברק שחישבן מתי חנוך זייברט נכנס לתפקידו | ההצעה של אלקין לגבי סגן השר המנוח ורדיגר ז"ל, ומה השיב פרוש?

לייבל'ה: הפשרה ב"זום" בין המשנה לרה"מ והעיתונאי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר את השבוע כשהוא מרגיש הרבה יותר בטוח עם מב"ג - ראשי תיבות 'משטרת בן גביר', לייבל'ה שצפה בהשבעה של איתמר לא יכול היה שלא להתגלגל מצחוק כשחשב לעצמו כיצד איש נוער הגבעות הגיע מהדלת הראשית למשטרה.

בכל מקרה, השמחה הכי גדולה הייתה השבוע בהשבעתו של השר מאיר פרוש לשר ירושלים, מסורת ומירון. לייבל'ה שנכח בהשבעה לא יכול היה שלא לראות את השמחה בשלומי אמונים. מאז יסוד אגודת ישראל בקטוביץ לא הייתה שמחה כזו עד שכמעט ר' מנחם פרוש ז"ל יצא מקברו. 

בחילופי ההשבעה של פרוש שמע לייבל'ה את אלקין מספר בערגה איך נולד המשרד בירושלים. אלקין סיפר כי אברהם ורדיגר ז"ל לאחר התרגיל המסריח נשאל על ידי שמיר "מה אתה רוצה?" וורדיגר השיב "אני רוצה משהו פעוט 'ירושלים'" וכך נולד המשרד הזה. שמיר כיהן כשר וורדיגר כסגן שר לענייני ירושלים. אלקין הציע שלאור הנסיבות חייבים לתלות את תמונתו של ורדיגר לצד השרים. השר מאיר פרוש אמר לגולדקנופף שישב במקום, כי צריך לאמץ את העניין גם במשרד השיכון בו פרוש שימש כסגן שר נמרץ בממשלת נתניהו הראשונה. 

וכך זה נראה לפני הטקס בלשכה החדשה של השר פרוש, השותף הפוליטי בציר ישראל אייכלר שלילה קודם נכנס עמו לרבי מבעלזא לצד השר גולדקנופף וחנוך זייברט. 

לייבל'ה פותח בחשיפה: בשקט בשקט בחודשים אחרונים נעשו ניסיונות לגשר ולעשות סולחה בין יו"ר תנועת ש"ס והמשנה לראש הממשלה הנכנס אריה דרעי לבין העיתונאי והמגיש ברדיו 103 בן כספית. הרקע כזכור, הדברים שכתב בן כספית בהם האשים את דרעי באסון מירון.

הסיפור התגלגל לתביעת דיבה שהגיש דרעי נגד כספית, המשיך לאחר מכן לדיון בבית המשפט, שם המליץ השופט ללכת לגישור שנערך באמצעות הזום (כנראה עם אינטרנט מסונן). האם ניסיונות הגישור יצליחו או הדיון יחזור בחזרה לבית משפט? ימים יגידו.

לייבל'ה שולח ברכות לכל המינויים והתקנים החדשים עם הקמת הממשלה החדשה, המגיש הוותיק רונן כץ, אחרי עשרות שנים של שידור ו 14 שנים ברדיו קול ברמה במהלכן שימש כמגיש יומן הצהרים וככתב פוליטי, מונה לדוברו של השר במשרד החינוך חיים ביטון. בלשכת השר לירושלים ומסורת מאיר פרוש התחדשו ברמ"ט שימי אלבוים לשעבר ברשת 'שובו', לצד דובר השר החדש שמואל קרמרסקי עורך עיתון 'שחרית' שידוע כחרוץ.

בסיום טקס החילופים בקריה בתל אביב, ראה לייבל'ה את הרב רפי מנת, רב קונצרן אוסם, בקביעת מזוזה בלשכתו של שר הביטחון החדש יואב גלנט, לא שלא הייתה לפני כן מזוזה כשרה, אך מנת הביא את ההידורים של ה'חוזנשניקים' מזכרון יעקב.

איש התקשורת ויחסי הציבור הנודע יצחק פלדמן ממשיך לתעתע בכנסת. בפעם הקודמת היה זה שר הביטחון היוצא בני גנץ שנפל בפח לאחר שפלדמן פגש בו במסדרונות הכנסת מעט אחרי שהושבע לח"כ, הציג את עצמו כח"כ פינדרוס, בירכו והציע לו שיתוף פעולה. גנץ לא היסס, קנה את הלוקש ולחץ את ידו של היועץ החרדי בחום. השבוע היה זה לא אחר משר התרבות והספורט החדש, מיקי זוהר. פלדמן ניגש אל בכיר הליכוד והשר הטרי והציג את עצמו כח"כ יעקב טסלר וכסגן שלו במשרד התרבות. פלדמן כבר כמעט סגר עם זוהר על הקמת קבוצת 'מכבי ויז'ניץ' שתזכה לתקציבים, אך בסוף נזכר השר הטרי שטסלר קצת ג'ינג'י. 

ביום חמישי, בשעת השבעת הממשלה, אישרה מועצת עירית בני ברק את ישיבות המועצה כחוק לשנת 2023 כש-4 ישיבות אחרונות יהיו תחת ראש העיר הבא.

אחד מחברי המועצה (השם שמור במערכת) שרבב לעצמו על פתק את ימי אספת מועצת העיר שיהיו כבר תחת שלטונו של זייברט בעתיד (מבלי לגעת במלחמת הקרדיטים לחדר חשמל בסלונים), אך את זה לייבל'ה משאיר כבר לבחירות המוניציפליות בעוד פחות משנה והמתח באוויר.

ביום שישי בוולדורף אסטוריה ראה לייבל'ה את המיליארדר לואי שיינר יחד עם איש העסקים אבישי נריה וכמה מקורבים סוגרים דילים חזקים בתיווכו של יענקי יעקובוביץ לאחר שנריה אירח את לואי בביתו.

במוצאי הצום ראה לייבל'ה בבית הכנסת צישינסקי ברוממה את גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד יחד עם החזן העולמי איצ'ה מאיר הלפגוט ממתינים למעריב של צאת הצום ואף לוחצים ידיים. 

מי ששהה במלון הוותיק בבורו פארק הוא יונתן בורנשטיין המנכ"ל של גור שלייבל'ה ראה אותו ממתין למעלית לעלות לחדרו. בסוף המעלית הגיעה בשעה טובה. 

מוחין דגדלות: לימוד משותף בליקוטי מוהר"ן בכבישי אוקראינה בדרך לקברי הצדיקים של איש ברסלב נחמן בנשעיה ועורך 'בקהילה' שלמה קוק, מסתבר ללייבל'ה כי קוק הוא צאצא של הבעל שם טוב ורבי נחמן.

התמונה בהא הידיעה שתפסה את לייבל'ה שייכת לצלם פלאש 90 שצילם את השר גולדקנופף בכל הדרו כשהוא מסדר את הפאות הגוריאות להראות טוב בתמונה המסורתית. פרוש, שגם מסדר את הפאות, ניצל רגע לפני ולא השתתף בתמונה. 

אפרופו בתי כנסת, הצלם נפתלי לרר שעלה השבוע להקים את ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי מהשבעה, נכנס גם למעונו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שם הגיע באמצע התפילה במעונו בקצנלבוגן וכשקראו ללוי כיבדו את לרר הלוי לעלות לתורה כשהוא עטוף בטלית של ספרדים. 

"אתה באמת היית מקורב כאן" כך אמר ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי לבוגר הישיבה עו"ד חיים חרל"פ שבא לנחמו על פטירת הרבנית שולמית ע"ה חרל"פ אף הסתודד עם ראש הישיבה ארוכות.

בנקניקיות של זלמנ'ס שנפתחה בשבוע שעבר במרכז הסחר העולמי של בני ברק פגש לייבל'ה לא פחות ולא יותר את הרב זלמן קורניצר האגדי אשר הגיע בשיא המהירות עם הפתיחה לראות מי מעז להשתמש בשמו בחניות אוכל. זלמן נרגע במקצת אחרי שעקב ובדק את ההכשרים במקום, ולקראת סיום הביקור התיישב לעריכת 'לחיים' וכלל הציבור שנכחו במעמד נהנו מאמרותיו המחכימות והנקניקיות החריפות.

את הרב יואל קלפהולץ שלא מדבר בתפילה אף פעם ראה לייבל'ה בטרקלין פתאל בנתב"ג יחד עם רבו הרבי מרחמסטריווקא לפני טיסתו למנצ'סטר.

את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ודובי ויסנשטרן יו"ר זק"א ראה לייבל'ה בשמחת אירוסי בתו של הרב איל משיח שנערכה בפתח תקווה בהשתתפות כל המי ומי. לייבל'ה שולח מזל טוב.

בלובי של מלון 'ורט' הירושלמי, נקלע לייבל'ה לכינוס מיוחד במינו מטעם הארגון 'חלקי בקהילתי', שבנשיאות הגאון הרב גרינבוים. בתוך כל הערב שהיה כולו על טהרת הליטאיות - כאשר גדולי הדור הגיעו להשתתף בו - צדה את עיניו של לייבל'ה הרצאת טד קצרה של ר' אלטר גרובייס מ'קולמוס' - תחת הכותרת 'מודל השטיבל החסידי בגיבוש קהילות'.

לייבל'ה ישב מרותק לשמוע סקירה היסטורית מקיפה על המריבות בין ה'שטיבל' בחיפה לבין השכנים, על ההקצאות בבית שמש ועל עוד כמה סודות מההיסטוריה של השטיבל החסידי.

את טוביה טננבוים, הסופר הנדיר, ראה לייבל'ה יחד עם פרחי ירושלים בהפגנה השבועית בבר אילן. טננבוים טען למפגינים כי הם לא רציניים ומדובר בהפגנה יחסית קטנה. בעוד חודשיים יצא לאור ספרו על החברה החרדית לאחר עבודה ממשוכת. 

השדרן דוד חכם שדואג לקיפוחם של הספרדים נצפה דווקא אוכל טשולנט אשכנזי ב'בבועס ביר' בבית שמש מול מערכת עיתון 'הדרך'. 

והסגולה החדשה והבדוקה להיפקד בזרע של קיימא שכבר תופסת תאוצה הולכת ומתפתחת בשנים האחרונות והיא תפילה על מקום ציונו של הרמ"ד וואלי זיע"א הטמון בפדובה שבאיטליה. ביום היארצייט האחרון ביום שישי עלו המונים לציונו עם כלי נגינה כמיטב המסורת. כך זה נראה. 

וכבר השבוע ראה לייבל'ה את השפעת הממשלה החדשה. המבקר ב'המודיע' כנראה נרדם בליל שישי, ומספר וואטסאפ חדר למודעת ברכה לחנות דגים בבני ברק, שכמה חברים החליטו לפנק יחד עם פרסומת לחנות. 

בכינוס ראשון מסוגו בארץ של 'למענכם' לחדשנות רפואית השתתפו כל המי ומי ההם מנהלי בתי החולים, ראשי קופות החולים, בכירי הרופאים בישראל ובכירי משרד הבריאות. 

לייבל'ה תיעד את פרופ' יוגי'ן הוג מומחה בעל שם עולמי בטיפול בחלקיקים במחלה הנוראה שהגיע מיוחד מחו"ל כשהוא נראה יחד עם יו"ר למענכם יוסי ערבליך, יו"ר 'הכללית' יוחנן לוקר פרופ' יוסי פרס, פרופ' גדי נוימן והרב צבי לאו.

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' חגי ציון העניק שי מיוחד ליו"ר 'למענכם' יוסי ערבליך.

אורח מפתיע בוועידה היה יו"ר השב"כ רונן בר שהגיע במיוחד לאור איומי הסייבר על המערכת הרפואית. מי שליווה אותו היה היועץ האסטרטגי אליהו ארנד הפועל רבות בתחום הרפואה והבריאות בישראל.

במעמד הנחת אבן הפינה לבית המדרש סלבודקה באלעד ראה השבוע לייבל'ה את תושב העיר יוסי קלצקין ממנהלי ישיבת סלבודקה מסייע לראש הישיבה הגרמ"ה הירש לצקת את אבן הפינה לבית המדרש של הקהילה. קלצקין גם חסיד באבוב וגם זוכה לאמונם של ראשי הישיבה. 

לייבל'ה משגר ברכות ליו"ר האגודה החרדית הקריה האקדמית אונו הנכנס דוד רחמים שניצח ברוב מוחץ וסחף אחריו 919 קולות ויחד איתו חברי המועצה הבאים משה לוי, יוחנן קמינסקי, יעקב ישראל הרטמן, יאיר דוד ורשבסקי, אושרת שרעבי, יעקב גנסיה, יצחק אבוטבול, אשר מלכה ויוסף ניאזוף.

בליל שישי בניו ג'רזי ראה לייבל'ה את גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד סועד במסעדת 'נוסטלגיה' (אוכל מבית אבא) בלייקווד עם איש העסקים מוישי מילר בעלי המקום, ומקורבו זאבי פריד.

הזמר החסידי משה שטקל הרשים השבוע בכינוס הכתרת מורי ההוראה של 'דרשו' בבנייני האומה, לייבל'ה ראה את שטקל בנסיעה יחד עם אמרגנו עמרם טויב.

הזמרים ארל'ה סמט ומאיר סטאריק נצפו מתפללים 'שחרית' בדרך לשבת בדינוב שבפולין שם יחגגו מעמד הכנסת ספר תורה יחד עם הרקדן הירושלמי כמובן.  

הזמר מנדי וייס שנמצא בסבב הופעות בארה"ב נצפה השבוע בסטודיו של המעבד מענדי הרשקוביץ ביחד עם המלחין יוסי פריד והערשי סגל בהכנות לקליפ חדש שיצולם בימים הקרובים. 

ומי שחגגו בנופי האיים הקריביים הם ישראל אדלר ויענקי רוזמרין מנצח מקהלת "נרננה" לצד צלם הוידאו נתי אלבר וכל זה לקראת אירוע גדול.

ואילו הזמר משה קליין נצפה בערב בלי אירוע עומד בתור בסבלנות ב'אושר עד' לסיים את הקנייה השבועית לביתו. 

במלון בתל אביב ראה לייבל'ה השבוע את הזמר איציק וינגרטן עם היחצ"ן נתי בדש לקראת הסינגל החדש שיצא בקרוב.

ומי שהמריא לדובאי הוא הצלם והעיתונאי שלנו ישי ירושלמי שהתעקש לקיים את הצילום המסורתי מול מלון בור'ג אל ערב בדובאי. יש הטוענים כי ירושלמי אף לן איזה לילה אחד במלון תמורת סכום זעום. 

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב למ"מ ראש העיר חיפה מיכי אלפר לרגל שמחת אירוסי, בנו הבחור החשוב בנימין אלפר, מבחירי ישיבת אורחות תורה, שהתארס עם הכלה בת הרב יצחק שפירא מפארי רכסים.

ברכת מזל טוב לאשר מדינה דובר ומזכיר ש"ס לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לגדול הצלמים החרדים בכל הזמנים שוקי לרר לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לצלם והמסריט מס' 1 עזרא טרבלסי לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. טרבלסי סיפר לחבריו כי הלידה הייתה ביומא דהילולא של רבי נתן מברסלב. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי שימי שפר מאתר 'כיכר השבת' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לאלי זלמנוביץ מנהל קשרי קהילה בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים לרגל שמחת נישואי הבת בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב למנדי קניג מנהל ומייסד ארגון 'מנוחה וישועה' לרגל הולדת הבן בשעה טובה. הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי כיבד בנוכחותו את שמחת הברית ולייבל'ה מברך שתזכה לרוות נחת מכל יוצאי חלציו.

ברכת מזל טוב לישראל גינזבורג מנכ"ל קרית מוסדות "חידושי הרי"ם" של גור בתל אביב וקרית הישיבה בקריית גת לרגל שמחת נישואי בנו. בקרית החינוך בקרית גת שלחו עיצוב מטורף שנשמר כמובן למצווה טאנץ.

ברכת מזל טוב לזמר האגדי שלמה כהן לרגל נישואי בתו הערב בשעה טובה. שלמה, אחרי שנים רבות כמו כולם, התחדש בשטריימל מפואר ביותר של 'וויינערס שטריימלעך'.

ברכת מזל טוב לאברומי נויבירט הגרפיקאי והמאייר לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למוטי קאפ מחשובי עסקני חצר נדבורנה ירושלים ומאנשי צפת ומירון לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לעסקן הישראלי מפריז הרב בנימין קירשבוים, מקורבו של הגאון רבי יצחק כץ ראש מוסדות יד מרדכי, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד