כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מלחמת אוקראינה

מורים, שרברבים ובנאים התגייסו ומתכוננים לגרוע מכל

מלחמת אוקראינה רוסיה: מורים, שרברבים ובנאים נמצאים בקרב חיילים מתנדבים ומתכוננים לגרוע מכל, בגבול בלארוס. המתנדבים מתכוננים לפלישה רוסית נוספת מצפון. אך בניגוד לעבר, הפעם האוקראינים מגיעים מוכנים

פגיעה רוסית באוקראינה
פגיעה רוסית באוקראינה צילום: כוחות החירום האוקראינים

ביער ובביצות המושלגות בגבולה של אוקראינה עם בלארוס נמצאת יחידת הגנה טריטוריאלית המתכוננת לגרוע מכל. חטיבה 100 מורכבת ברובה ממתנדבים חלקם מורים, שרברבים ובנאים, שהתגייסו לבצר את אזור וולינסקה ולהתכונן בפני פלישה רוסית נוספת מצפון.

רצועת האדמה לאורך 124 קילומטרים המוגנת על ידי חטיבה 100 זרועה כעת מוקשים נגד טנקים ומסומנת על ידי עמדות שמירה רבות. סרן וסיל סידורצ'וק, סגן מפקד היחידה, עומד על הגבעה שלו מכוסה בשלג. "מפה הכל נצפה היטב: צומת הדרכים. אפשר לעבוד עם מטולי רימונים, מקלעים - אפשר להשתמש בהכל" הוא אומר ל'סקיי ניוז'.

לא רחוק מהגבעה של סרן סידורצ'וק נמצא כפר שבו חיים אוקראינים מזה דורות. הם הזדעזעו מהדיווחים על פלישה שמתקרבת מהגבול בין בתיהם. לחלקם יש בני משפחה שגרים רק 12 קילומטרים משם בצד השני, בבלארוס.

"גרנו כולנו ביחד. חצי מהאנשים שלנו גרו בבלארוס. פעם גרתי ועבדתי שם. יש לי שם קרובי משפחה וביקרנו אותם לעתים קרובות", מספרת אחת התושבים אוקסנה טרופנובה. "חלקם מאמינים לנו, חלקם לא".

נדיה אנדרווייה בת 75 ובתה סבטלנה מתגוררות בכפר הגבול כל חייהם. "אני לא עוזבת ואני לא רוצה לעזוב ולברוח מהאדמה שלי. לאן? אני בת 75 והחיות האלה רוצות להכריח אותנו לעזוב את אדמתנו", היא אומרת. "תנו להם למות בעצמם או שאלוקים ישמיד אותם".

לבתה יש דאגות לאחר שראתה את הזוועות שבוצעו בחלקים אחרים של אוקראינה. "אחרי בוצ'ה - אחרי מה שהמפלצות האלה עשו שם, חשבתי כמה פעמים שעדיף שטיל יפגע בי כאן מאשר לחוות את מה שהם עושים לאנשים אוקראינים", אומרת סבטלנה.

בחודש שעבר קיימו נשיא רוסיה פוטין ונשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו מבצע אימונים משולב לאחר שהכריזו על הקמת יחידה צבאית אזורית משותפת באוקטובר.

רוסיה פלשה לאוקראינה מגבול בלארוס כבר בפברואר האחרון, ובכירי אנשי ההגנה האוקראינים השמיעו אזהרה על פלישה נוספת מהצפון. הפעם האוקראינים מתעקשים שהם מוכנים היטב. ניתן לשמוע פיצוצים ממבצר הגבעה של סרן סידורצ'וק. "אל תדאג" הוא אומר לכתב שך רשת סקיי ניוז. "זה מהחבר'ה שלנו".

"אנחנו כאן עם מספיק כוח אדם ותחמושת", אומר סרן סידורצ'וק. "אנחנו מוכנים לפגוש אותם".

מלחמת אוקראינה רוסיה בלארוס בוצ'ה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד