כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
רוסיה מאשימה

שימוש בסלולרי הביא למותם של מאות חיילים רוסים

משרד ההגנה של רוסיה האשים את "התקשורת הסלולרית" של חיילים בבניין שספג מתקפה הקטלנית. משרד ההגנה מסר שהדבר איפשר לכוחות אוקראינים לאתר את המטרה. "כבר ברור שהסיבה העיקרית הייתה הדלקה ושימוש מסיבי בטלפונים ניידים על ידי החיילים

שימוש בסלולרי הביא למותם של מאות חיילים רוסים
צילום בסמארטפון. אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר התקיפה בעיר הכבושה מקייבקה שבאזור דונייצק באוקראינה, תקיפה שגרמה למותם של מאות חיילים רוסים, גורמים רשמיים במוסקבה הטילו את האשמה על החיילים עצמם. משרד ההגנה הרוסי מסר שהמתקפה נבעה משימוש לא חוקי בטלפון סלולרי בקרב חיילים רוסים. מומחים צבאיים אומרים כי זהו ניסיון להעביר את האשמה מהמפקדים הבכירים.

משרד ההגנה של רוסיה האשים את "התקשורת הסלולרית" שגילתה לאוקראינים את מיקום החיילים בבניין בעיר מקייבקה במתקפה קטלנית, ואמר שזה איפשר לכוחות אוקראינים לאתר את המטרה. "כבר ברור שהסיבה העיקרית, למרות ההגבלה, הייתה הדלקה ושימוש מסיבי בטלפונים ניידים על ידי הצוות בטווח של כוח האש של האויב", אמרו גורמים בקרמלין בהסבר על המתקפה.

רוסיה טוענת כי אוקראינה שיגרה את הטילים באמצעות מערכות רקטות ארטילריה ניידות שסופקו על ידי ארה"ב, אם כי לא גורמים אוקראינים ולא ארה"ב אישרו את הטענה.

בתוך כך המטה הכללי של אוקראינה דיווח אתמול (רביעי) כי רוסיה איבדה 3,038 טנקים, 6,106 רכבי לחימה משוריינים, 4,745 כלי רכב ומשאיות דלק, 2,039 מערכות ארטילריה, 424 מערכות רקטות רבי קנים, 215 מערכות הגנה אוויריות, 283 מטוסים, 270 מסוקים, ו-16 סירות.

סלולרי מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד