כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מלגלגים על האייתולות

איראן מזהירה את צרפת מפני קריקטורות שמעליבות את חמינאי

פרסום סאטירי על המנהיג העליון של איראן במגזין הצרפתי שרלי הבדו, הביא את האיראנים להגיב על כך ולאיים "לא יעבור ללא תגובה יעילה", אמר שר החוץ של איראן לתקשורת

שרלי הבדו: אילוסטרציה
שרלי הבדו: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

איראן זימנה את שגריר צרפת באיראן כדי להביא מחאה בשל פרסום קריקטורות על המנהיג העליון של המדינה, האייתוללה עלי חמינאי, במגזין הסאטירי שרלי הבדו.

המגזין השבועי פרסם עשרות קריקטורות הלעגות לדמות הדתית והפוליטית הגבוהה ביותר ברפובליקה האסלאמית במסגרת תחרות שהחלה בדצמבר האחרון, לתמיכה בתנועת המחאה שהחלה באיראן בספטמבר האחרון נגד המשטר האיראני.

אתמול פרסם משרד החוץ האיראני כי המשרד זימן את שגריר צרפת, ניקולא רוש לבירור. "לצרפת אין זכות להעליב את קדושתן של מדינות ואומות מוסלמיות אחרות באמתלה של חופש הביטוי", אמר דובר משרד החוץ, נאסר כנאני. "איראן ממתינה להסבר ולפעולה חיובית של ממשלת צרפת בגינוי ההתנהגות הבלתי מקובלת של הפרסום הצרפתי".

שר החוץ, חוסיין האיראני אמיר -עבדולהיאן, צייץ בטוויטר: "המעשה המעליב והמגונה של פרסום קריקטורות צרפתיות נגד הרשות הדתית והפוליטית לא יעבור ללא תגובה יעילה ונחרצת". מבלי לפרט את ההשלכות, הוא הוסיף: "לא נאפשר לממשלת צרפת לחרוג מגבולותיה. הם בהחלט בחרו בדרך הלא נכונה".

המגזין שרלי הבדו נתפס על ידי התומכים כתומך בחופש הביטוי ועל ידי המבקרים כפרובוקטיבי, הוא שנוי במחלוקת אפילו בתוך צרפת. אבל המדינה הייתה מאוחדת כאשר בינואר 2015 משרדי המגזין היו מטרה למתקפה קטלנית של חמושים איסלאמיסטים שרצחו אנשים במשרד, הם טענו כי הם נוקמים את ההחלטה לפרסם קריקטורות נגד הנביא מוחמד.

הגיליון האחרון של שרלי הבדו מציג את הזוכים בתחרות מצוירת שבה התבקשו המשתתפים לצייר את הקריקטורות הפוגעניות ביותר של חמינאי, שמכהן בתפקיד הגבוה ביותר באיראן מאז 1989.

תמונה ששלח אחד המועמדים לפרס, מתארת איש דת עם טורבן מושיט את לולאת התליין כשהוא טובע בדם, אחד אחר מראה את חמינאי נאחז בכסא ענק מעל אגרופים המונפים של המפגינים.

חמינאי, יורשו של המנהיג הקודם האייתוללה רוחאללה חומייני, מונה לכל החיים. והוא מעל הפוליטיקה היומיומית, ואסורה ביקורת עליו בתוך איראן.

קריקטורה איראן צרפת שרלי הבדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד