כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קיצוצים נרחבים

הגל נמשך: שלוש החברות מפטרות מאות עובדים

חברות ההייטק קלטורה, סיילספורס ואמדוקס צפויות לפטר עובדים עובדים במשרדיהן בארץ | קלטורה: "כדי לסייע לעובדים בתהליך נעניק להם חבילת עזיבה מורחבת ואת התמיכה המתבקשת במציאת עבודה חדשה"

הגל נמשך: שלוש החברות מפטרות מאות עובדים
אילוסטרציה צילום: unsplash

שתי חברות הייטק להן עובדים בישראל הודיעו על קיצוצים נרחבים. חברת 'קלטורה' המפתחת תוכנה עם פלטפורמות ווידאו, הודיעה כי תפטר כ-11 אחוז מ-700 עובדיה בעולם, כאשר 10% מ-390 העובדים בישראל צפויים להיות בין המפוטרים.

חברת הענן האמריקנית 'סיילספורס' שמעסיקה 50 אלף עובדים בעולם ובהם כ-700 בארץ, הודיעה על פיטוריהם של עשרה אחוז מעובדיה ברמה הגלובלית וההערכה היא שיפוטרו עשרות בישראל. בימים האחרונים אמדוקס העולמית הודיעה גם היא כי תפטר 2-3 אחוז מכוח האדם העולמי, כאשר כמאה עובדים בארץ צפויים להישלח הביתה.

כך מתחילה 2023 ולפי הערכות המשבר שהחל במרץ-אפריל 2022 והביא לפיטורי קצת פחות מ-8,000 עובדים בהייטק הישראלי, צפוי להימשך לאורך כל המחצית הראשונה של 2023. כך מדווח איתי שיקמן ב'כאן'.

מחברת 'קלטורה' נמסר בתגובה: "לאחר שנה של האטת הכלכלה העולמית וכניסה לשנת מיתון נוספת, אנו ממשיכים בנקיטת גישה אחראית ומתונה, על מנת לנווט את החברה חזרה לרווחיות. החברה השכילה להתאים את פעילותה ולפעול להבטחת יציבותה במהלך התנודתיות בשווקים כפי שחווינו עם היציאה ממשבר הקורונה והיא ממשיכה במימוש תוכניותיה העסקיות תוך שמירה על יציבות ותנופת עשייה ופיתוח".

עוד נמסר כי "לצד פעילות זו, עלינו להמשיך ולנקוט בצעדי התייעלות עסקיים ומבניים נוספים כחלק מהיערכותנו גם למציאות הנוכחית. כתוצאה מכך, אנו מקצצים בהוצאות החברה ונאלצים בצער להיפרד מעובדים מוכשרים ושותפים לדרך, כ- 11% מהעובדים גלובלית, מהם 10% מעובדי ישראל המהווים 39 עובדים. כדי לסייע לעובדים בתהליך נעניק להם חבילת עזיבה מורחבת ואת התמיכה המתבקשת במציאת עבודה חדשה, על מנת להבטיח שימצאו את מקומם הבא במהירות ובקלות ככל שניתן. כולנו בקלטורה אסירי תודה ומלאי הערכה על התרומה המקצועית והאישית של כל אחד ואחת מהעובדים העוזבים, ועל השותפות שלהם בחזון, העשייה והתרבות של החברה. אנחנו מחויבים לסייע להם בהמשך דרכם".

גל פיטורים פיטורי עובדים קיצוצים חברות הייטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד