י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"החזיר לי את החיים במתנה"

בת 17 ישבה בבית שנה בגלל כאבי ראש

צעירה בת 17 הפסידה שנת לימודים שלמה בגלל כאבי ראש עזים. לאחר טיפול במרפאת כאב ראש נמצא הפתרון שהחזיר אותה לחיים. "אני משלימה כעת את השנה החשובה שהחמצתי"

בת 17 ישבה בבית שנה בגלל כאבי ראש
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

במשך שנה שלמה שכבה א' בת ה-17 מבית שמש במיטה בשל כאבי ראש עזים. היא לא הייתה מסוגלת ללכת ללימודיה בבית הספר ובגלל כאבים בלתי מוסברים הפסידה שנת לימודים שלמה. לאחר שעברה מסלול בירורים אצל מומחים שונים בבתי חולים ברחבי הארץ, וניסיונות טיפוליים עם תרופות שונות שלא עזרו, היא הגיעה לד"ר אברהם אשכנזי, נוירולוג מומחה ומנהל מרפאת כאבי ראש במרכז הרפואי שערי צדק, שמצא את הסיבה לכאביה והחזיר אותה לחיים בעזרת טיפול מתאים.

בתחילה עלה החשד למיגרנה רגילה, אולם העדר התגובה לתרופות השונות שקיבלה העלה את החשש כי מדובר בבעיה אחרת. לאחר מספר פגישות במרפאה, ובירור שכלל הדמיות של המח הגיע ד"ר אשכנזי למסקנה שהסיבה לכאבי הראש של א' היא כנראה דליפה של נוזל מתעלת השדרה. ד"ר אשכנזי הפנה אותה לטיפול שמטרתו חסימת אתר הדליפה בגב. טיפול זה נעשה ע"י הזרקת נפח קטן של דם לגב כדי ליצור קריש שיחסום את דליפת הנוזל. הטיפול בוצע בשערי צדק ע"י רופאה מרדימה והוא עבר בהצלחה רבה. יום לאחר הפרוצדורה א' חשה הרבה יותר טוב, כאבי הראש שלה השתפרו בצורה דרמטית והיא חזרה לתפקוד מלא.

"אני לומדת כיום במכינה במכללה ומשלימה את מה שהחסרתי בשנה הקודמת. אני צריכה להשלים כעת את השנה החשובה שהחמצתי. אני אסירת תודה לד"ר אשכנזי ולשערי צדק על טיפול רגיש אנושי ומקצועי שהחזיר לי את החיים במתנה", היא אומרת.

ד"ר אברהם אשכנזי: "א' הגיעה למרפאתי במצב של חוסר תפקוד כתוצאה מכאב ראש יומיומי, שלא הגיב לטיפולים תרופתיים שונים. לאחר שיחה איתה על אופי הכאב שלה, הבנתי שלא מדובר כאן בכאב ראש שכיח, כמו מיגרנה, אלא בבעיה אחרת. התסמינים שלה העלו חשד לתת לחץ תוך גולגולתי כתוצאה מדליפת נוזל מתעלת השדרה. זהו מצב הרבה פחות נפוץ ממיגרנה, שהמודעות לו בקרב רופאים אינה גבוהה, ולכן קיים לעיתים קרובות איחור באבחנתו. דליפת הנוזל עלולה להיגרם כתוצאה מחבלה לגב, אך במקרים רבים, כמו זה שלה היא מופיעה באופן ספונטני.

"כאב הראש הנגרם כתוצאה מכך עלול להיות קשה ביותר. זהו כאב קבוע, אשר באופן טיפוסי הופך לעז במיוחד בזמן עמידה או הליכה, ולעיתים קרובות משבית את המטופלים מכל פעילות. לעיתים, אך לא תמיד, ניתן לראות סימנים אופייניים של דליפת נוזל בהדמיות MRI של המח או של חוט השדרה. במקרה של א' לא היו סימנים ברורים לדליפה בהדמיות, אך, עקב התסמינים האופייניים והסבל הרב שלה, שלא נמצא לו מענה עד אז, המלצתי על טיפול מתאים לדליפה, שאכן הצליח. אני שמח מאוד שהיא חזרה ללימודים ולתפקוד מלא, ושהסבל שחוותה במשך שנה תמימה פסק. תודתי לצוות ההרדמה בשערי צדק על העזרה בטיפול במקרה".

בית חולים שערי צדק כאב ראש מיגרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד