ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
חשש בישראל

מועצת הבטחון של האו"ם תדון היום בעליית בן גביר להר הבית

מועצת הבטחון של האו"ם צפויה לדון היום בעליית השר בן גביר להר הבית ביום שלישי האחרון, כך העריכו אתמול גורמים מדיניים. את הדיון יזמה איחוד האמירויות אליה הצטרפה גם סין, זאת בעקבות בקשה של הרשות הפלסטינית וירדן

מועצת הבטחון של האו"ם תדון היום בעליית בן גביר להר הבית
בן גביר בהר הבית צילום: מנהלת הר הבית

בישראל נעשו ניסיונות ביממה האחרונה למנוע את הדיון במועצת הביטחון של האו"ם לאחר עליית השר איתמר בן גביר להר הבית ביום שלישי האחרון, זאת בתיאום עם ארה"ב ובמגעים מול יפן שהיא הנשיאה התורנית של המועצה. לאחר שנודע כי הדיון יתקיים, נעשים מאמצים למנוע תוצאה שתפגע בישראל.

בישראל מציינים כי אין חשש מפני החלטה גורפת נגד ישראל שכן לא צפויות הסכמות בנושא בין 15 החברות במועצה, אך קיים חשש מהודעת גינוי חריפה. אתמול הנחה משרד החוץ את השגרירים במדינות החברות במועצת הבטחון לפעול מול הממשלות באותן מדינות על מנת להביא לכך שהדיון לא יניב הודעת גינוי. המסר המרכזי שמעבירים השגרירים הוא שבירושלים ממשיכים להיות מחויבים לסטטוס קוו בהר הבית.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן שצפוי לנאום בדיון שיתקיים היום, אמר כי "הדיון מגוחך ומיותר ונקבע רק בגלל שהאו"ם הוא גוף מעוות ומוטה שישראל מופלית בו לרעה. אני עצמי ביקרתי בהר הבית כשר לביטחון פנים, ואני אבהיר שוב מחר בדיון, שביקורי יהודים בהר הבית אינם הפרה של הסטטוס קוו וכל מי שאומר אחרת מטעה וגורם לערעור הבטחון והיציבות".

בתוך כך, גורמים בממשל האמריקני האשימו את השר בן גביר כי הוא מנסה 'ליצור כאוס', זאת למרות שלדבריהם, ישראל עדכנה את האמריקנים לפני העלייה להר הבית. הבכירים ציינו כי "לבן גביר יש הרבה נושאים בוערים לטפל בהם. אנחנו רוצים לשמור על הרגיעה. זה מאוד יכעיס אם יעופו כאן טילים רק בגלל שמישהו עלה להר הבית".

גם בפומבי, דובר מחלקת המדינה נד פרייס תקף את הביקור ואמר כי "אנחנו מודאגים מאוד מהביקור של השר הישראלי בהר הבית. הביקור הזה עשוי להחריף את המתיחות ולעורר אלימות. צעדים כאלה בלתי מתקבלים על הדעת. הבהרנו את זה לישראל ולירדן. זה לא ויכוח אקדמי, אנו מכירים את המקרים ההיסטוריים ולכן מודאגים עמוקות מצעדים חד צדדיים כי יש להם פוטנציאל להחריף את המתיחות, כפי שראינו ב-2000, הבהרנו זאת לישראלים".

הר הבית איתמר בן גביר גלעד ארדן או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד