כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המבוכה לרפובליקנים נמשכת

אין יו"ר: כל סיבובי ההצבעה הסתיימו בכישלון

הרוב הדחוק של המפלגה הרפובליקנית בבית הנבחרים עומד בעוכריה, ולאחר שקומץ חברים בבית הנבחרים החליט להתנגד למינויו של מנהיג הרפובליקנים בבית התחתון של הקונגרס לתפקיד יו"ר בית הנבחרים, נכשל המנהיג בשש הצבעות שנערכו ביומיים האחרונים בזו אחר זו. אתמול נערכו סבבי הצבעה נוספים שגם בהם לא חל שינוי לטובתו של מקארתי

אין יו"ר: כל סיבובי ההצבעה הסתיימו בכישלון
גבעת הקפיטול צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

חבר הקונגרס קווין מקארת'י, היה מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים בשנתיים האחרונות. כעת, כשהרפובליקנים הפכו לרוב, הוא קיווה להיבחר כיו"ר בית הנבחרים, תפקיד רב חשיבות בארה"ב, המדורג במקום השלישי בדירוג בכירי הממשל, אחרי הנשיא וסגנו. הרפובליקנים מחזיקים כיום ב-222 מקומות בבית הנבחרים, וכדי להיבחר כיו"ר בית הנבחרים נדרש המועמד לקבל את תמיכתם של 218 חברים לפחות.

עם זאת, קבוצה של מחוקקים רפובליקנים החליטו למנוע ממקארתי את התפקיד הנכסף, וזאת בטענה שהוא מתון מדי, ואינו נאמן באופן מספיק לעמדותיה של המפלגה הרפובליקנית. אחד החטאים הגדולים של מקארתי בעיניהם היה הצעד שנקט לאחר הפריצה הגדולה לבניין הקפיטול, אזינה מקארתי את הנשיא טראמפ והטיל עליו את האחריות למעשה. מאז כבר הספיק מקארתי לחזור בו, אבל באמתחתו התבטאויות ופעולות נוספות שנקט בעבר ושלא מצאו חן בעיני האגף השמרני של המפלגה הרפובליקנית.

בהצבעות שהתקיימו אתמול (רביעי) ושלשום בלילה בבית הנבחרים, זכה מקארתי בתמיכתם של 203 חברים בלבד. לעומתו, נציג הדמוקרטים בהצבעה קיבל 212 קולות, כמספר חברי המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים. אתמול ירדה התמיכה במקארתי ל-201 קולות בלבד.

לאחר שש הצבעות שבהם לא הושגה תוצאה מכרעת שלשום ואתמול, החליטו הרפובליקנים לדחות את ההצבעות הנוספות ביממה, וזאת בתקוה לנסות ולהשיג בזמן הזה פריצת דרך מול חלק מהמורדים במקארתי, ולשכנע אותם לתמוך בו ולהצביע עבורו. כאמור, הניסיון לא צלח ומצבו של מקארתי לא השתפר במהלך היממה שחלפה.

ההשפלה של מקארתי גדולה במיוחד לנוכח העובדה שהפעם הקודמת שבה יו"ר בית הנבחרים לא הצליח להיבחר בהצבעה הראשונה הייתה לפני 100 שנה בדיוק. למרות האמור, בשיחה עם עיתונאים אמר מקארתי שהוא אינו מתכוון לוותר, ושבכוונתו לשוב ולהתמודד ככל שיידרש עד שיקבל את הרוב הדרוש.

בית הנבחרים ארה''ב רפובליקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד