כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024
פסקת התגברות עם שטריימל

אייזנקוט מעלה את חוק הגיוס לסדר היום: "בעד לימוד תורה, אך צה"ל תעודת ביטוח"

ח"כ גדי אייזנקוט מהאופוזיציה התייחס לסוגית חוק הגיוס על רקע הרפורמות במערכת המשפט שהציג השר לוין ואמר: "אחד הדברים הראשונים שיפעילו עליו את פסקת ההתגברות זה חוק הגיוס". הוא דחה את ההצעה לוותר על גיוס החרדים ואמר, "אני בעד לימוד תורה אבל גם בעד צה"ל"

ח"כ גדי אייזנקוט
ח"כ גדי אייזנקוט צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הרמטכ״ל לשעבר, ח"כ גדי אייזנקוט, מהמחנה הממלכתי מעלה חשש כי פסקת ההתגברות עליה הכריז אמש (רביעי) שר המשפטים יריב לוין יחול בראש על חוק הגיוס, מה שימנע מבג"צ לפסול את החוק, יש המכנים את המהלך שפסקת ההתגברות ילבש שטריימל.

בכנס "יום הדמוקרטיה" באוניברסיטת רייכמן התייחס הרמטכ"ל לשעבר והח"כ בהווה גדי אייזנקוט, לסוגיה בה היה מעורב בשנות שירותו בצה"ל ואמר, ״ברור שאחד הדברים הראשונים שיפעילו עליו את פסקת ההתגברות זה חוק הגיוס, כדי למנוע מטרד פוליטי״.

לדברי אייזנקוט, ״חצי עם ישרת וחצי עם ילמד תורה. ובחצי המשרת יש נשים שבלעדיהם צה"ל לא ידע להתקיים״. הרמטכ"ל לשעבר, דוחה את ההצעה לוותר על גיוס החרדים, "יש האומרים בואו נוותר על שירות חרדים. אני בא ממשפחה מסורתית, ובעד לימוד תורה אבל אני גם בעד צה"ל. יש שלא מבינים שזו תעודת הביטוח שלנו, שממנו מגיעה העוצמה שלנו".

בתוך כך, אייזנקוט טען במהלך הכנס כי, "התזמון של הנאום אתמול לא מקרי ונועד להעביר מסר ברור לשופטים בירושלים. המסר הוא השתלטות של המערכת הפוליטית על המערכת המשפטית - גם לגבי האופן שבו בוחרים שופטים, וגם פסקת ההתגברות".

לדבריו, "מדובר ברצון להפר את האיזון שנדרש בכל מדינה דמוקרטית ובעיקר במדינת ישראל, שאין לה חוקה. מדינת ישראל 75 שנים אחרי הקמתה היא דמוקרטיה פורחת וזה לא דבר מובן מאליו".

גדי אייזנקוט חוק הגיוס פסקת ההתגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד