כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סוף למחדל?

זה קורה: החלו העבודות לשדרוג כביש 90

עבודות המשך השדרוג של כביש 90 יצאו לדרך | העבודות יבוצעו בקטע הכביש מצומת קטורה עד מעבר נחל שיטה ועד להשלמת הרחבת הכביש לדו מסלולי דו נתיבי עם הפרדה קשיחה בין המסלולים

זה קורה: החלו העבודות לשדרוג כביש 90
קטע בכביש 90. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באיחור של שנים רבות בהן נגבו חייהם של קורבנות רבים, עבודות המשך השדרוג של כביש 90 יצאו לדרך.

העבודות יבוצעו בקטע הכביש מצומת קטורה עד מעבר נחל שיטה ועד להשלמת הרחבת הכביש לדו מסלולי דו נתיבי עם הפרדה קשיחה בין המסלולים.

העבודות יחלו ביום ראשון הקרוב (8.1.23) ויבוצעו מידי לילה בין השעות 20:00 בערב ועד 5:00 בבוקר למחרת, במהלכן ייתכנו חסימות קצרות.

לרשות הנהגים דרכים חלופיות: לבאים על כביש 90 מכיוון צפון, יתאפשר מעקף מצומת מנוחה לכביש 13 והמשך נסיעה על כביש 40. לבאים מכיוון דרום, יתאפשר מעקף מצומת קטורה לכביש 40. 

כביש 90 מוכר כאחד מצירי התנועה המסוכנים במדינה, עם מספר גדול של תאונות קטלניות, בין היתר עקב אורכו יוצא הדופן מצפון לדרום - ובעיקר בקטע בין צומת הערבה לאילת. מבקר המדינה קבע בזמנו כי המדינה התרשלה בטיפול בכביש 90, וכי למרות 81 הרוגים בקטע שבין קטורה לצומת הערבה בין 2003 ל-2020, לא הושלם תכנון הרחבת 120 הק"מ עד הצומת, ולא נמצא מימון כולל לעבודות, שעלותן מוערכת בכשני מיליארד שקל.

כזכור, לפני כחצי החליטו שר האוצר דאז אביגדור ליברמן וכנ"ל שרת התחבורה מרב מיכאלי לשים לכך סוף כאשר החליטו לשפץ את הכביש אשר יכלול בתוכו את כל 120 הקילומטרים של כביש 90, מצומת הערב ועד אילת בעלות עלות של מאות מיליוני שקלים במטרה כאמור לשים סוף למחדל החמור העולה כל שנה בחיי אדם רבים.

 

 

כביש 90 הערבה תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד