כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סאגת הנורבגים

שרי הליכוד צפויים למשוך בשנית את מכתבי ההתפטרות מהכנסת

לפי הדיווח, השר חיים כץ סגר דיל עם השרים יואב קיש ומיקי זוהר ולפיו, מיד אחרי שהשלושה ימונו לשרים הם יתפטרו מהכנסת כדי להכניס את הבאים ברשימה. המטרה של כץ: להכניס מועמדת בליכוד שמקורבת אליו. קיש לפי שעה לא מתפטר | כל הפרטים על סאגת הנורבגים בליכוד

שרי הליכוד צפויים למשוך בשנית את מכתבי ההתפטרות מהכנסת
מיקי זוהר/חיים כץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התיירות חיים כץ ושר התרבות והספורט מיקי זוהר, צפויים למשוך מחר (שישי) בפעם השנייה את מכתבי ההתפטרות שלהם מהכנסת. בליכוד טוענים כי, השר חיים כץ סגר בעבר דיל עם השרים יואב קיש ומיקי זוהר ולפיו, מיד אחרי שהשלושה ימונו לשרים הם יתפטרו מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי, כאשר המטרה של כץ היא, להכניס לכנסת את חברת הכנסת לשעבר אתי חווה עטיה שהגיעה בפריימריז בליכוד למקום ה-35 ונחשבת למקורבת של כץ.

כדי להצליח להכניס את עטיה חייב כץ להשיג שלושה שרים שיהיו מוכנים להתפטר מאחר ומפלגת הליכוד זכתה ל-32 מנדטים במערכת הבחירות האחרונה ועטיה כאמור, סיימה את הפריימריז במקום 35.

שר התיירות חיים כץ. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

אלא שבעקבות מינויו של השר יואב קיש לשר המקשר בין הכנסת לממשלה, תפקיד שמחייב שהות כמעט תמידית במליאת הכנסת, אין לקיש אינטרס להתפטר מהכנסת. השרים שמתפטרים במסגרת החוק הנורבגי מתפנים לעבודתם במשרד בו הם מכהנים והשהות שלהם בכנסת פחות נדרשת. אלא שקיש בשל תפקידו כשר המקשר כאמור, ממילא יצטרך לשהות במרבית הדיונים שייערכו במליאה ולכן הוא לא מוצא סיבה להתפטר ולהפסיד את האצבע שלו בכנסת.

בעקבות כך, ניסו בליכוד למצוא שר שלישי שיסכים להתפטר מהכנסת אך לפי שעה אף שר לא נעתר לכך. בלשכת השר מיקי זוהר מסרו: "זה לא נכון, מחר נדע''. מלשכת השר כץ נמסר: "עד מחר נקבל החלטה". 

שר התרבות והספורט מיקי זוהר. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

נזכיר כי במקביל, חברת הכנסת טלי גוטליב התייחסה היום בקבוצת סיעת הליכוד לכוונה להרחיב את החוק הנורבגי כך שהליכוד יוכל להכניס עוד חמשה חברי כנסת וכתבה: "אציע לקיים דיון בסיעת הליכוד בשאלת הרחבת הנורווגים. אין בדעתי להצביע להרחבה לעשרה נורווגים כי זו חזירות ופגיעה בקופה הציבורית". לדבריה, "זומנתי לוועדת חוקה בעניין ליום א' ואין לי כוונה לשמש חותמת גומי בעניין".

מלשכת שר החינוך יואב קיש נמסר: "לא היה שום דיל. הנושא נשקל, לבסוף לקח החלטה לא להתפטר מהנורבגי נכון לרגע זה".

החוק הנורבגי יואב קיש מיקי זוהר חיים כץ אתי עטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד