כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מחפש חמצן"

רוסיה הכריזה על הפסקת אש זמנית באוקראינה

רוסיה המדממת הכריזה על הפוגה בקרבות שתימשך מחר מהצהריים עד חצות. אוקראינה דחתה את הצעתו של פוטין כ"צביעות". לא ברור אם פוטין והצבא הרוסי אכן יממשו את ההחלטה. ביידן "המנהיג הרוסי מחפש חמצן"

רוסיה הכריזה על הפסקת אש זמנית באוקראינה
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה הערב (חמישי) על הפסקת אש חד-צדדית של 36 שעות באוקראינה ממחר 6 בינואר בצהריים ועד חצות ב-7 בינואר.

מהקרמלין נמסר כי פוטין הושפע מהמנהיג הרוסי האורתודוקסי הפטריארך קיריל בקבלת ההחלטה כדי לאפשר לחגוג את החג הנוצרי. "בהתחשב בפנייתו של פטריאך קיריל, אני מורה לשר ההגנה של הפדרציה הרוסית להציג מ-12:00 ב-6 בינואר 2023 ועד 24:00 ב-7 בינואר 2023 הפסקת אש לאורך כל קו המגע בין הצדדים באוקראינה", נאמר בהצהרה מהקרמלין.

ההכרזה היא הפעם הראשונה שיש הפסקת במלחמה, לא ברור אם פוטין והצבא הרוסי אכן יממשו את ההחלטה. היועץ לנשיא אוקראינה, מיכאילו פודוליאק, תקף את ההודעה ואמר שהיא "צבועה". לדבריו, "הפוגה זמנית" תתאפשר רק אם רוסיה תיסוג מהשטח שהיא כובשת כעת באוקראינה.

"הפדרציה הרוסית חייבת לעזוב את השטחים הכבושים, רק אז תהיה לה 'הפוגה זמנית', תשמרו את הצביעות לעצמכם", כתב פודוליאק בטוויטר.

בהצהרה לתקשורת, אמר פודוליאק כי הצעתו של פוטין היא "טריק בנאלי", הוא הוסיף: "אין בכך שמץ של רצון לסיים את המלחמה, יתר על כן, הרשו לי להזכיר לכם שרק רוסיה תוקפת מתקנים אזרחיים באמצעות טילים ומל"טים, כולל מקומות בהם יש טקסים דתיים, ועושה זאת בדיוק בחגים".

הוא דחה את קריאתו של הפטריארך קיריל להפסקת אש כ"מלכודת צינית ואלמנט של תעמולה". פודוליאק אמר שהכנסייה הרוסית האורתודוקסית פועלת כ"תעמולת מלחמה". ההחלטה של ​​פוטין באה לאחר שיחת טלפון עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שהפציר בנשיא רוסיה להכריז על הפסקת אש "חד צדדית" באוקראינה.

בינתיים, שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה בארבוק, אמרה שאם פוטין באמת רוצה שלום, "הוא צריך להחזיר את חייליו הביתה".

"מה שמכונה הפסקת אש אינה מביאה לא חופש ולא ביטחון לאנשים החיים בפחד יומיומי תחת הכיבוש הרוסי", כתבה בארבוק בטוויטר.

אוקראינה אמרה בעבר שכל קריאה רוסית להפסקת אש תהיה ניסיון של מוסקבה לתת קצת הפוגה לחיילים שלה, תחושה שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן מסכים איתה. כשנשאל על ההכרזה על הפסקת אש של פוטין, אמר ביידן "המנהיג הרוסי מחפש חמצן".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הפסקת אש ג'ו ביידן גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד