י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ימלא את החלל?

אחרי פטירתו: חתן הרב דרוקמן זצ"ל יעמוד בראש הישיבה

כשבועיים מאז פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית, בישיבה בראשה עמד במשך עשרות שנים מתרגלים למציאות החדשה - והחליטו כי מי שיעמוד בראש הוא הרב שמעון לפיד, חתן הרב זצ"ל | בהנהגה הציבורית של המגזר טרם ברור אם מישהו ייכנס לנעליו הגדולות

אחרי פטירתו: חתן הרב דרוקמן זצ"ל יעמוד בראש הישיבה
הרב חיים דרוקמן זצ"ל צילום: לירון מולדובן, פלאש 90

לכתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, זקן רבני הציונות הדתית, הותירה חלל עצום בעולם הרבנות של המגזר הדתי לאומי. בישיבה בראשה עמד, ישיבת אור עציון, הודיעו הערב (חמישי) שמי שיכהן כראש הישיבה הוא חתנו של הרב דרוקמן.

הרב דרוקמן הקים בסוף שנות ה-70 את ישיבת אור עציון במקום מגוריו - מרכז שפירא, ועד לפטירתו עמד בראשה - קרוב לחמישים שנה. זאת במקביל לתפקידים אחרים שנשא במהלך השנים, כמו חבר כנסת, סגן שר הדתות, ראש מערך הגיור ותפקידים ציבוריים נוספים.

כעת, פחות משבועיים אחרי שנפטר, בישיבה קיימו במהלך הערב כינוס עם בחורי הישיבה, והודיעו כי מי שיכהן בתפקיד הוא הרב שמעון לפיד, הנשוי לבתו של הרב דרוקמן, ששימש עד כה כר"מ בישיבה.

הרב שמעון לפידהרב שמעון לפיד
הרב שמעון לפיד, יעמוד בראש הישיבה.

בהודעה שיצאה הערב לתלמידי הישיבה ובוגריה נכתב: "הרב לפיד שליט"א, חתן הרב, ינק את תורתו ותפיסת עולמו במשך עשרות שנים, מהרב זצ"ל. נפשו קשורה בנפשו", והוסיפו כי "הרב לפיד שליט"א תלמיד חכם מופלג, שידיו רב לו בכל מקצועות התורה, בעל מידות נעלות. מהוה דמות מופת לתלמידיו ולכל הסובבים אותו. במשך שנים רבות".

"אנו בטוחים כי ימשיך להוביל את הישיבה בדרכו של של הרב דרוקמן זצ"ל בדרך של הוספת אור, אהבת תורה, העם והארץ. הנהלת הישיבה סמכה את ידיה על החלטה זו", כך בהודעה.

הרב חיים דרוקמןהרב חיים דרוקמן

הרב חיים דרוקמן זצ"ל, החלל יתמלא? צילום: לירון מולדובן, פלאש 90

אם זאת, מבחינה ציבורית טרם ברור אם אחד מבכירי הרבנים ימלא את מקומו של הרב דרוקמן זצ"ל במגזר הדתי-לאומי. הרב שימש בשנים האחרונות כמנהיגה הרוחני של 'הבית היהודי', ובהמשך 'הציונות הדתית' - כאשר הפוליטיקאים הסרוגים היו מגיעים לביתו להתייעצויות, וראש הממשלה בנימין נתניהו אף היה איתו לעיתים בקשר.

הרב דרוקמן גם הכריע ועסק בסוגיות ציבוריות שונות כמו דת-ומדינה, התיישבות, מגזריים וכן גם עמד בקשר מול מערכת הביטחון. ספק אם יהיה רב בכיר מהציונות הדתית שימלא את מקומו, ויהיה גם כזה שמקובל על כל הזרמים והפלגים בשונים בתוך המגזר.

 

 

הרב חיים דרוקמן ראש ישיבה שמעון לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד