י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ביוזמת ראש העיר

נוף הגליל החרדית: לראשונה גני שפה באידיש

שני גני שפה ותקשורת הוקמו עבור הקהילות החרדיות בעיר נוף הגלילה. זאת ביוזמת ראש העיר רונן פלוט ששם דגש על תנאים מקסימלים לתושבים החרדים הבאים להתגורר בעיר, הן בתשתיות ובתי כנסת, והן במוסדות חינוך על כלל גווניהם

נוף הגליל החרדית: לראשונה גני שפה באידיש
ראש העיר רונן פלוט בחנוכת הגנים צילום: באדיבות המצלם

הריכוז החרדי בעיר נוף הגליל הולך ומתרחב וצובר תאוצה. לאחר ההתפתחות המרשימה במוסדות החינוך, כעת הוקמו שני גני שפה ותקשורת עבור הקהילות החרדיות בעיר. זאת ביוזמת ראש העיר רונן פלוט ששם דגש על תנאים מקסימלים לתושבים החרדים הבאים להתגורר בעיר, הן בתשתיות ובתי כנסת, והן במוסדות חינוך על כלל גווניהם.

הטקסים לחנוכת גני השפה התקיימו במעמד ראש העיר רונן פלוט ומנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מר שי קלדרון.

האירוע הראשון התקיים בגני עמותת מאירים, בניהולו של הרב יונה קלפהולץ, הפועלת לקידום החינוך המיוחד. העמותה פתחה לראשונה גן שפה ותקשורת בהר-יונה ג' לילדים דוברי אידיש.

האירוע השני התקיים ברשת הגנים של אגודת ישראל בניהולו של הרב ישראל גולומב. הרשת נחלצה אף היא לאתגר גני השפה, ומלבד שישה גני ילדים הפעילים בשכונה, פתחה אף היא גן שפה לתועלת ילדי השכונה, הזקוקים לכך.

ראש העיר רונן פלוט אמר: "החינוך בכללותו עומד בראש סדר העדיפויות העירוני, אך החינוך המיוחד הינו ראשון במעלה בחשיבותו". בדבריו הודה פלוט למנהל המחוז שי קלדרון, על קיצור ההליכים הבירוקרטיים ועמידתו האיתנה למען שכלולה ופיתוחה של מערכת החינוכית החרדית, בד בבד עם האכלוס המאסיבי בזוגות צעירים שמגיעים לשכונה, שהופכת להיות יעד אטרקטיבי.

קלדרון, שנכנס לתפקידו בקיץ האחרון, ציין כי הטלפון הראשון שקיבל מתוקף תפקידו הרשמי היה מראש העיר רונן פלוט, ולאור בקשתו פעל מיידית לאשר את פתיחתם של 2 גנים, כדי לאפשר לכלל האוכלוסיות החרדיות את המענה המתבקש מבחינה תרבותית ומקצועית. הוא ציין לשבח את פועלה של המפקחת על החינוך המיוחד, הגב' א. קורקוס.

מנהל האגף לחינוך חרדי ניר חבושה, מסר כי הגנים מתנהל באווירה משפחתית, על ידי צוות גננות מנוסות ומקצועיות. הגנים הוקמו במטרה לאפשר לילדים אלו מסגרת חינוכית התואמת את יכולותיהם ומאפשרת להם קבלת טיפולים רב תחומיים במסגרת החינוכית (כגון קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה ופסיכולוג).

נוף הגליל רונן פלוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד