כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חשדו בו כמשת"פ

דיווח: האיראנים בעצמם חיסלו את מפקד משמרות המהפכה

מפקד במשמרות המהפכה שנורה למוות מחוץ לביתו בטהרן, נרצח על ידי ארגון הביון של משמרות המהפכה. על פי דיווחים, האיש נחשד כמשת"פ של המפגינים, והוא חוסל על ידי האיראנים עצמם | תחילה דווח כי אחד ממתנגדי המשטר האיראני התנקש בחייו באמצעות ארבעה כדורים

דיווח: האיראנים בעצמם חיסלו את מפקד משמרות המהפכה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

פתח אללהווי, מפקד ביחידת המיליציות הבאסיג' באיראן, נורה למוות ביום שלישי באחת השכונות בטהראן. ארבעה כדורים נורו לעברו, על ידי חמוש שנמלט מהמקום על אופנוע. הוא מת מפצעיו בבית חולים סמוך למקום מגוריו. מדיווחים ראשוניים עלה כי הוא נהרג על ידי מתנגדי המשטר האיראני, אך מאוחר יותר מקורות המקורבים למשמרות המהפכה טענו כי הוא נהרג במהלך שוד. אולם ערוץ הטלוויזיה Iran international מדווח, כי הוא נורה למוות על ידי סוכני מודיעין של משמרות המהפכה בשל הסלחנות שלו כלפי מפגינים.

לפי המקורות של ערוץ הטלוויזיה, המודיעין של משמרות המהפכה חשד בו בשבועות האחרונים ועקבו אחריו. המקורות אמרו כי הוא סירב להתעמת עם המפגינים ולדכא אותם במהלך ההפגנות באזור. המשטר משתמש רבות במיליציה החצי-צבאית של הבסיג' נגד מפגינים. הם שנואים על ידי אזרחים בגלל שהם פועלים כשכירי חרב שמוכנים להשתמש באלימות ללא הבחנה כלפי אזרחים.

בחקירה של המודיעין של משמרות המהפכה התגלה שהוא לא לבד, והיה בקשר עם קבוצה של אנשי כוחות הביטחון הממורמרים שניסו להימנע מהפעלת אלימות קטלנית נגד מפגינים, כולל פתיחה באש לעברם.

פתח אללהווי.

על פי מקורות שדיווחו לערוץ הטלוויזיה, ארגון הביון של משמרות המהפכה מודאג מהמספר ההולך וגדל של כוחות הביטחון המסרבים להתעמת עם המפגינים ונקט צעדים כדי להתמודד עם מגמה זו. המפקד ככל הנראה השתמש במכשיר פלייסטיישן של משחקים כדי לשמור על קשר עם רשת של מפגינים. היורה או מישהו שלפי הדיווחים התלווה ליורה, לקח את מכשיר הפלייסטיישן הזה בזמן הירי.

בחודשים האחרונים היו מספר דיווחים על כך שמפגינים בערים שונות השתמשו בחדרי צ'אט פרטיים הזמינים במשחקים מקוונים ברשת הפלייסטיישן של סוני כדי לתאם הפגנות רחוב. מספר המשחקים הזמינים בפלייסטיישן הוא אינספור, והנושא הזה לא מאפשר למשטר לעקוב ולנטר את השיחות שלהם.

הירי התרחש ביום השנה לחיסול קאסם סולימאני, פתח אללהווי, איש משמרות המהפכה, נורה למוות על ידי מתנקשים בפתח ביתו בטהרן. הוא היה מפקד בבסיג', היחידה האכזרית של משמרות המהפכה בשכונת מוכתרי בעיר הבירה.

החיסול אירע ביום השנה לחיסול קאסם סולימאני, מי שהיה מפקד כח קודס והיה אחראי על פיגועים רבים נגד יהודים וישראלים, הוא חוסל על ידי ארה"ב לפני שלוש שנים. לפי אחד הדיווחים באיראן, פתח אללהווי קישר בין פעילות משמרות המהפכה והבסיג' בטהראן ונורה מחוץ לביתו.

ההתנקשות התרחשה כשהמחאות נגד הממשלה ממשיכות לסחוף את איראן למעלה מ-100 ימים מאז החלו באמצע ספטמבר האחרון לאחר מותה של מחסה אמיני בת 22 על ידי שוטרים ממשטרת המוסר, במהלך ההפגנות, שוטרים ואנשי משמרות המהפכה וכוחות באסיג' הידועים לשמצה, נהרגו ונפצעו במספר תקריות. משמרות המהפכה והבסיג' הם חלק מהכוחות העיקריים המשמשים לדיכוי מפגינים.

משמרות המהפכה איראן מעצר מפגינים הפגנות באיראן חיסול באיראן התנקשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד