כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
להרוס או לשפר

סקר: מה דעת הציבור על הרפורמות במערכת המשפט

סקר דעת קהל שפורסם ביממה האחרונה בדק מה דעת הציבור על רפורמות שר המשפטים יריב לוין שמטלטלת את המדינה כולה שיש שרואים בכך בשורה ויש שרואים זאת כחורבן והרס הדמוקרטיה | וגם, האם בג"ץ צריך לפסול את אריה דרעי אחרי שהוא כבר מכהן כשר סביב שולחן הממשלה

סקר: מה דעת הציבור על הרפורמות במערכת המשפט
נתניהו, לוין ודרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רוב של 57% מהציבור מאמין שבג"ץ צריך לפסול את מינויו של חבר הכנסת אריה דרעי לשר, לעומת 26% בלבד אשר מאמינים כי המינוי צריך להישאר בתוקף. כך עולה מסקר שערך פרופ' קמיל פוקס שפורסם ב'חדשות 13'.

מהסקר עולה עוד כי רוב של כ-46% מהציבור משוכנע כי מאחורי הרפורמה במערכת המשפט עומדת כוונה נסתרת לחלץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו מהמשפט שבו הוא עומד לדין, אל מול 37% שמאמינים כי הרפורמה אכן נועדה לשפר את מערכת המשפט.

שר המשפטים יריב לוין. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

49% מהציבור מתנגד ליישום של פסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת, כפי שהציג שר המשפטים יריב לוין ברפורמה שלו. לצד זאת כ-39% מהנשאלים לא מכירים את פרטי הרפורמה, או שאין להם עמדה ספציפית כלפיה.

באשר לרפורמה שמתכנן השר לוין בוועדה לבחירת שופטים, כ-53% מהציבור מאמינים שאסור שפוליטיקאים ישפיעו על מינויי הוועדה, אל מול 35% שמאמינים שכך צריך להתנהל הדבר. כפי שהציג השר.

כ-38% מאמינים שבמידה והרפורמה של שר המשפטים יריב לוין תצא לדרך, הדבר לא אמור להשפיע על תפקידיהן של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושל היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, כשמהצד השני 30% טוענים כי במצב כזה יהיה עליהן להתפטר מתפקידן כאות מחאה.

אריה דרעי מושבע לשר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

כ-56% מהנשאלים טענו כי במידה והרפורמה תאושר, ותתנהל מחאה ציבורית נגדה, הם לא ישתתפו במחאה שכזו. כ-27% דווקא השיבו כי כן ישתתפו.

הסקר נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס. התשאול נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון וחברת סטט-נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה: 3.7%.

קמיל פוקס סקר דעת קהל פסקת התגברות יריב לוין רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד