י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שיפוץ מקסימלי במחיר מינימלי • הכצעקתה?

מתים לעשות שיפוץ אך פוחדים להכניס להרפתקה ארוכת טווח שתשאיר אתכם עם חור בכיס? • מעצבת הפנים ענת שמואל מייעצת לכם איך לשדרג את הבית ולהישאר עם עודף • כנסו

שיפוץ מקסימלי במחיר מינימלי • הכצעקתה?
בדולינה

הקיץ הגיע ועונת השיפוצים עמו , והבית צריך שיפוץ, אך אתם חוששים , כמה יעלה לנו ?.האם נעמוד בתקציב שהקצבנו לעצמנו ? איך ניגשים ל"פרוייקט הגדול " הזה ? ..

בטרם ניגשים ל"פרוייקט " שבו בנחת על כוס קפה עם הבעל או האישה ועשו שיעורים :

שלב "שיעורי הבית":
1.ערכו רשימה של כל הדברים שצריכים טיפול בבית מהטיפול הבוער והדחוף ביותר ועד הטיפול בקל ביותר , למשל : סידור אזור הכניסה לבית , מתן פתרון לאיחסון התיקים, מקום לתליית כובעים בכניסה , החלפת ארונות מטבח , בניית ספרית גבס חדשה , אינסטלציה חדשה באמבטיה , תיקון וצביעת הקירות וכדומה '
בעצם הכנת הרשימה הזו אתם עושים "סדר " בראש לפני הכל , ולאט לאט מתמקדים בנקודות שיש לטפל בהם .
2.לאחר שהכנתם את הרשימה עברו עליה בסבלנות וסמנו בשלושה צבעים שונים לפי סדרי העדיפות שלכם : דחוף , דחוף ביותר והיסטרי לטיפול מיידי
3.בררו מהו התקציב שלכם( כתבה על איך לבנות ולנהל תקציב , בגליונות הקרובים .....) , ולאחר שתהיו סגורים על הסכום , תוסיפו עליו 20% ליתר בטחון בלת"מים , כתוספת לדברים שאינם צפויים שעלולים לצוץ בהמשך .
4.לאחר שהגדרתם את התקציב מראש , בדקו ומיינו לפי הרשימה שלכם מה נכנס לשיפוץ ומה לא .

יאללה , להפשיל שרוולים !!
שלב השיפוץ עצמו :
בכדי לקבל מראה חדש ומתוחכם לבית לא חייבים להרוס הכול , קבלו את רשימת הטיפים שלענת לחידוש הבית במינימום מחיר :
על מה אתם עומדים : סעיף הריצוף הוא סעיף משמעותי מאוד בשיפוץ הבית , הרבה פעמים ניתן לחסוך בצורה משמעותית , למשל אם יש לכם רצפת טרצו ישנה בלטות ישנות ( 30/30או 30/60 ) ניתן לחדשה ע"י חירוץ וליטוש קריסטלי על ידי בעל מקצוע מיומן , לא תאמינו איך במעט השקעה קיבלתם רצפה חדשה לגמרי !
במידה והעברתם צנרת אינסטלציה וחשמל חדשה בבית ברצפה ופרקתם ריצוף קיים , והרצפה כבר פצועה , ניתצן למלא אותה בבטון ולהחליקה כתשתית לעבודת פרקט – במקום ריצוף חדש , עלות עבודת הריצוף גבוהה יחסית לפרקט וגוררת עימה עלויות נוספות של העלאת חומר , פירוק ריצוף קיים , מילוי חול חדש , רובה , חיתוכים פנלים ..... מעייף ומלחיץ , לא ??! במקום זאת אני מציעה לחפות בפרקט למינציה , פרקטי והכי חשוב חסכוני , ע"י חיפוי הבית בפרקט קיבלתם מראה מתוחכם ומעוצב , בגימור מעולה , פרקטי והכי חשוב חסכוני .



(הרקולס)

צבע ! צבע ! צבע ! מי מפחד מצבע ?
אם ממילא אתם מתכננים לצבוע את הבית , חישבו איך באופן יצירתי תוכלו לצבוע באותה כמות צבע ולקבל אפקט מעניין לבית . הרי לגוון פח צבע לא עולה אגורה .....
ולכן , בחרו קיר מרכזי בבית וצבעו אותו בצבע לא שגרתי ( אל חשש , תמיד אפשר לצבוע מחדש ....)צבע שמשתלב בצורה הרמונית עם שאר חלקי הבית, ואז המשיכו לשלב לצבע זה גם אביזרים משלימים , פרטי דקורציה ליצירת אוירה מושלמת .
לחדרי השינה אני ממליצה לשלב בצביעה הדפסי שבלונות בצבע נגדי ,וכן לשלב פסי ניתוק בצבע לבן , או מדבקות ויניל מיוחדות בצורת מיוחדות כמו אותיות צורות גרפיות שנותנות בכל פעם תחכום מחדש לקירות .




צילום: housebeautifule.com מי מפחד מצבע אדום ?

לא חייבים חדש !! אין כמו הישן והטוב !
במקום לקנות ריהוט חדש שעולה הון תועפות או למשל כסאות חדשים לשולחן השבת , ניתן לרפדם בצבע מעניין , יש שפע גדול של בדי ריפוד עמידים לכתמים ורחיצים במחירים שפויים .
את ספריית הקודש ניתן לשלוח לצביעה מחדש בצבעים מעניינים ,או לפרקה והרכיבה מחדש במיקום אחר בבית , ואת גופי התאורה ניתן לחדש ע"י החלפת כוסיות או צביעת הגופים מחדש .


היו מעודכנים !!
מדי תקופה יוצאות חנויות העיצוב במבצעים אטרקטיביים במיוחד לציבור הרחב ומוזילות מחירים על פרטים שווים , ריפרוף בעיתונות המקומית של סופי השבוע , ובאתרי האינטרנט המובילים בעיצוב יחסכו לכם הרבה כסף ,











עכשיו כשסיימתם ,
התרווחו בכורסא עם כוס קפה וחישבו כמה חסכתם וכמובן כמה עודף נשאר ? ...



הכותבת היא אדריכלית מעצבת פנים וסטייליסטית , ענת שמואל - 0507878214
טמבור עיצוב שיפוצים אדריכלות הום סטייליניג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד