ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

חרדות המלחמה והשפעתן על העור

אנו חווים עכשיו תקופה לא קלה, האזעקות הקוטעות את מהלך החיים התקין והרגוע שלנו משפיעות לרעה על המצב הנפשי שלנו הידיעות על חיילים שלנו הנקטפים בדמי ימיהם מורידים את מצב רוחנו, ולכל זה ישנה השפעה ישירה על מראה העור שלנו. מעבר לכך, גם בתקופות של שינויים משמעותיים לרעה בחיים נראה השפעה ישירה על העור • טיפוח

(באדיבות מותג הטיפוח גרנייה)
(באדיבות מותג הטיפוח גרנייה)



אנו חווים עכשיו תקופה לא קלה, האזעקות הקוטעות את מהלך החיים התקין והרגוע שלנו משפיעות לרעה על המצב הנפשי שלנו הידיעות על חיילים שלנו הנקטפים בדמי ימיהם מורידים את מצב רוחנו, ולכל זה ישנה השפעה ישירה על מראה העור שלנו. מעבר לכך, גם בתקופות של שינויים משמעותיים לרעה בחיים נראה השפעה ישירה על העור.

זהו בעצם, הקשר בין המצב הנפשי שלנו למצב הפיזי ומראה העור שלנו-העור שלנו הוא הדבר הראשון שמייצג אותנו כלפי חוץ והוא מעיד על הבריאות שלנו, הנפשית והפיסית כאחד. עור בריא הוא סממן ברור לנפש בריאה בגוף בריא ולכן טיפול קוסמטי שלם ומלא יתייחס לכלל האדם ויצור בו גם שינוי פנימי על-מנת שהשינוי החיצוני יתמיד לאורך שנים.לא לחינם נאמר כי עור הפנים הוא השתקפות הנפש. אפשר לראות באופן חד-משמעי שהדאגות המצטברות במהלך חיינו תורמות לנסיגה מתמדת בתפקוד העור והגוף והן מעכבות את פעולת מערכת הלימפה המסייעת לגוף לנקז פסולת החוצה ולהילחם בגורמים מפריעים.

הקשר בין הסטרס לעור ובין התזונה לעור ובין הנפש לעור הוא קשר משולש, בדרך כלל מי שנמצא במצבים של לחץ מתח חרדה התזונה שלו לקויה ממילא, לכן הנקודות האלו חייבות להיות צמודות וחופפות זו לזו. הקשר בין המצב הנפשי שלנו למצב הפיזי ומראה העור שלנו-לחץ חרדה ומצב נפשי ירוד משפיעים באופן ישיר על מראה העור שלנו.

בזמנים של לחץ עלולות להופיע מחלות כמו אקזמה, פסוריאזיס, נשירת שיער, התפרצות של אקנה למי שסובל מאקנה ועוד. מערך ההגנה החיצוני של העור נפגע והמים מתאדים מהעור מצב זה גורם ליובש, גרד ואדמומיות.בזמן סטרס, ישנה עליה ברמת הורמון הסטרס (הדחק) קורטיזול, וזה גורם לעליה בלחץ הדם ולרמות הסוכר בדם, וזאת כדי לסייע לנו לתפקד היטב.

במצבים של סטרס אינסופי, יום לאחר יום, נראה פגיעה במערכת העיכול, לחץ דם גבוה וסכרת. באיכות השינה ומראה עייף.צער גדול יתבטא באדמומיות ובפריחה על העור, כיוון שצער פוגע בלב. מצב הלב וכלי הדם משפיע באופן ישיר על העור, איכותו וצבעו. כעסים ותסכולים רבים ורצופים עלולים לפגוע בתפקודי הכבד וכתוצאה מכך תהליך הטמעת המזון בגוף משתבש, הגוף מקבל מזון אך אינו סופג את הרכיבים החיוניים להם הוא זקוק.

כתוצאה מהתהליך הזה העור עלול להתייבש ולהיראות לא בריא .עור בעל מראה צמוק ומיובש מבטא פעמים רבות פחד שקשור לתפקודים של הכליות ושלפוחית השתן. הכליות אחראיות על ויסות המים בגוף וכשהפעילות שלהן משובשת, ההשפעה על העור ברורה לחלוטין. פנים מבוגרות שהרוויחו את הקמטים שלהם במהלך חיים מאושרים שונות מאוד מפנים המשקפות עצב.

אנחנו רואים את זה גם ביום יום שלנו שכשאדם מוכר לנו עצוב הוא נראה זקן בכמה שנים טובות ואילו כשהוא שמח הוא נראה צעיר בהרבה מגילו האמיתי. טיפולים קוסמטיים איכותיים להצערת העור, ישאירו לכם את החכמה והניסיון שצברתם ללא המראה העצוב של קמטים ופנים נפולות. לכל אחד מהמצבים המתוארים כאן ניתן להתאים טיפולים קוסמטיים רלוונטיים, יחד עם זאת יש לבצע גם שינוי פנימי יותר וזה יעשה על-ידי איזון תזונתי, תוספי מזון נכונים ובחלק מהמקרים גם עיסויים להרגעת הגוף והנפש.

כתוצאה מאכילה לא בריאה במצבי סטרס מתמשכים קיים מחסור בויטמינים ומינרלים, יחד עם עליה ברמות הסוכר אנו רואים פגיעה הן בעור, בשיער ובציפורניים. במצב זה מולקולת סוכר תוקפת מולקולת חלבון, ובמקרה של העור, נפגעים הסיביים האלסטיים ובמיוחד קולאגן. העור נראה רפוי מהרגיל. גם כתמי עור יכולים להופיע ולהתחזק בזמן סטרס, שכן המלנין הינו חלק מהמערכת החיסונית, ופגיעה במערכת זו יכול להוביל לייצור יתר של מלנין וכתמי עור.הטיפול- תרגיעו את העור!!!!

*בעזרת הרגלי אכילה נכונים ופעילות גופנית - נוכל להוריד את רמות הסטרס*התעמלות נעימה וזאת כדי לשפר את זרימת הדם ולהוריד את רמת הורמוני הסטרס לנורמה, מה שיבטיח רוגע, ועור בריא יותר.*רחיצת העור בתכשיר עדין לא חריף מידי, חשוב להשתמש בתכשירי לחות המונעים המונעים איבוד מים מהעור.

*להקפיד על תזונה מאוזנת עד כמה שניתן, פירות, ירקות, לצמצם סוכר עד כמה שניתן, וכמובן אלכוהול, קפה , כדאי לעבור לתה צמחים עד כמה שניתן.השפעת התזונה על העור עור פניה של האישה משקף לא רק את מצב רוחה אלא גם את מצבה הבריאותי.

מחקרים רבים מהשנים האחרונות מלמדים שמראה העור שלנו ואיכותו נובעים קודם כל ממה שאנו מכניסות לגופנו, מהרגלי התזונה שלנו ומאורח החיים שאנו מקיימות.במחקרים שנעשו לאחרונה נמצא שצריכת מזונות נוגדי חמצון חיונית לבריאותו של העור ומאיטה את קצב הזדקנותו.

ממחקרים אלו עולה כי ויטמינים ומינרלים שונים מסייעים לגוף להתגבר על הרדיקלים החופשיים ופעילותם המזיקה ותורמים ליצירת סיבי הקולגן בעורנו, כאשר מהבולטים שביניהם ניתן למנות את הבאים:ויטמין A חיוני עבור התמיינות תקינה של תאי העור ויטמין C משמש כגורם הכרחי ליצירת קולגן ועל ידי כך מסייע לשמירה על המבנה והאלסטיות של העור, על יכולתו לתקן נזקי שמש, לעכב כתמי פיגמנטציה ולרפא פצעים.

ויטמין E חיוני לשמירה על מבנה תקין של תאי העור, על הלחות המצויה בהם ובמניעה של דלקות וזיהומים. כרום הינו מינרל, המסייע באיזון הסוכר בדם ועל ידי כך מגן על הקולגאן מפני פגיעת עודף גלוקוז. הוא מטפל באקנה, בזיהומי עור, מסייע למטבוליזם נכון של ויטמין A וחיוני לשמירת בריאות העור.

סלניום משמש כנוגד חמצון חשוב, מסייע בנטרול רעלי סביבה, מגן מפני קרינה, משפר אספקת דם ועל ידי כך שומר על גמישות הרקמות, מגן על ויטמין E ותורם לפעילותו. אבץ, מינרל הפועל כנוגד חמצון, קשור בתהליכי גדילה, חלוף רקמות, מעודד החלמה של העור, משמש לריפוי פצעים ואקנה, מקטין ייצור שומן, מסייע בתהליכי יצור חלבונים ומאפשר ניצול טוב יותר של ויטמין A.

לסיכומו של דבר, עור הפנים שלנו משקף את מצבנו הפיזי והנפשי. אם נקפיד על הרגלי תזונה נכונים, תוך שילוב מרכיבי מזון חיוניים, שתיית מים בכמות מספקת, נקפיד על פעילות גופנית קבועה, נשמור על ניקוי וטיפוח העור, נמנע מחשיפה בלתי מבוקרת לשמש, נוכל להשיג בהדרגה עור פנים קורן ובריא לאורך זמן ונשפר את בריאותנו.
עור טיפוח קוסמטיקה הפנים לחץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד