כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ריסוס כימי

משפחת שוטר שמת לאחר אירועי הקפיטול תובעת את טראמפ

משפחתו של שוטר שמת לאחר התפרעות תומכי טראמפ הקפיטול ב-6 בינואר 2021 תובעת את טראמפ וכן שני מתפרעים. השוטר שהיה בן 42, לקה בשבץ מוחי ומת בבית החולים ב-7 בינואר, למחרת ההתפרעות

משפחת שוטר שמת לאחר אירועי הקפיטול תובעת את טראמפ
המפגינים בגבעת הקפיטול צילום: צילום מסך

משפחתו של שוטר בקפיטול שמת יום לאחר שהגן על הבניין במהלך המהומה ב-6 בינואר, הגישה תביעה נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ושני מתפרעים. קרוביו של בריאן סיקניק, תובעים פיצויים בסך 10 מיליון דולר מכל שלושת הנאשמים בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בארה"ב.

שני המתפרעים המוזכרים בתביעה, ג'וליאן קאטר וג'ורג' טניוס, הואשמו בתקיפת סיקניק ושוטרים נוספים באמצעות ריסוס כימי. השוטר סיקניק, שהיה בן 42, לקה בשבץ מוחי ומת בבית החולים ב-7 בינואר, למחרת ההתפרעות, רופא קבע שמותו היה תוצאה של סיבות טבעיות, אך מאוחר יותר אמר שהאירועים האלימים יום קודם לכן "שיחקו תפקיד במצבו".

"הנשיא לשעבר דונלד טראמפ קרא לקאטר וטניוס לוושינגטון כדי לתקוף את הקפיטול והם הגיעו. זה גרם ישירות למותו של השוטר סיקניק", טען מאט קייזר עורך הדין מטעם המשפחה בהצהרתו.

בתביעה נטען גם כי האלימות נגד השוטרים ומותו של סיקניק "היו השלכות צפויות של דבריו והתנהגותו של הנאשם טראמפ". בנוסף למוות, המשפחה האשימה את טראמפ בהפרת זכויות האזרח של סיקניק, תקיפה ורשלנות.

דוברו של הנשיא לשעבר אמר שטראמפ הצהיר בצורה ברורה וחד משמעית שהאמריקאים צריכים 'להשמיע את קולם בשלווה ובפטריוטית' וטען כי קריאותיו להפגנה שלווה צונזרו על ידי "חברות טכנולוגיה גדולות", כך דיווחה רשת פוקס ניוז.

"הנשיא טראמפ חסין מפני התקפות קלות דעת וימשיך להיות ממוקד במלואו במשימתו להפוך את אמריקה לגדולה מחדש", הוסיף הדובר. התביעה הוגשה יום לפני יום השנה השני למהומות הקפיטול ב-6 בינואר.

גבעת הקפיטול מהומות הקפיטול תביעה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד