כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ישבה שבעה 17 פעמים

אבל בלעלוב: אלמנת האדמו"ר נפטרה בגיל 93

בערב שבת לפני שקיעת החמה נפטרה בהדסה הר הצופים הרבנית חיה ברכה עלקא בידרמן ע"ה אלמנת האדמו"ר מלעלוב זצ"ל - ובתו של האדמו"ר מסאווראן זצ"ל, ששיכלה בחיה את בנה ובנותיה וישבה 17 פעמים שבעה. הלווייתה הערב בירושלים

אבל בלעלוב: אלמנת האדמו"ר נפטרה בגיל 93
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: סמוך לשקיעת החמה בערב שבת קודש נפטרה בשיבה טובה הרבנית הצדקנית מרת חיה ברכה עלקא בידרמן ע"ה, אלמנת האדמו"ר רבי אברהם שלמה מלעלוב זצ"ל והיא בת 93 בפטירתה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבנית אושפזה עקב חולשה בבית החולים 'הדסה הר הצופים' בירושלים ולפתע קרסו מערכות גופה והיא השיבה את נשמתה ליוצרה.

הרבנית ע"ה נולדה בכ"ט אב תרפ"ט לאביה האדמו"ר רבי יהודה זונדל הגר זצ"ל מסאווראן, שהיה בנו של רבי יצחק מאיר מסטנוביץ זצ"ל, ולאמה מרת פרידה גיטל ע"ה, בתו של הרב שמואל אהרון שזורי (ובר) זצ"ל שהיה המזכיר הראשון של הרבנות הראשית לישראל והיה עורך כתב העת התורני "קול תורה".

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה האדמו"ר רבי אברהם שלמה מלעלוב זצ"ל בנו הגדול של האדמו"ר רבי משה מרדכי מלעלוב זצ"ל. יחד עם בעלה הגדול, בנו את ביתם בירושלים ברחוב צפניה בירושלים.

מאז הסתלקותו של בעלה האדמו"ר זצ"ל בט"ז בשבט תש"ס, לאחר מחלה קצרה, היו עולים בני החסידות בכל מוצאי שבת לביתה לברכת 'שבוע טוב' והרבנית ע"ה הייתה מחלקת מיני מתיקה.

המנוחה הייתה אישה מסורה לצאצאיה ולבני החסידות בצורה מופלאה. סבלה רבות בחיה, וישבה שבעה על כל שבעת קרוביה; בסך הכללי שבע עשרה פעמים, על הוריה אחיה ואחיותיה וכן על בנה האדמו"ר מלעלוב ביתר זצ"ל, בנותיה הרבנית בעק ע"ה והרבנית רבינוביץ ע"ה מביאלא אוסטרבא.

זכתה ונפטרה ביום ההילולא של האדמו"ר רבי משה מלעלוב זיע"א. 

היא הותירה אחריה את בנה האדמו"ר מלעלוב, וכן את בתה הרבנית וסרמן שתחי' אשת הרה"צ רבי שלמה וסרמן רב חסידי לעלוב. 

לפני מספר חודשים נפטרה אחותה, האישה החשובה והצדקנית, הרבנית מרת מתילדה מילצקי ע"ה.

הלווייתה תתקיים הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת ויחי) מבית המדרש לעלוב ברחוב צפניה בירושלים להר הזיתים שם תיטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות לעלוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד