כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מגדולי הפוסקים

אבל כבד בירושלים: הגאון הישיש רבי יוסף ליברמן זצ"ל

אבל בירושלים: בשבת בבוקר השיב את נשמתו ליוצרה הגאון הישיש רבי יוסף ליברמן זצ"ל ראש כולל וישיבת שומרי החומות ורב בית המדרש סאדיגורה שנפטר בשבת והוא בן 95. בעל מחבר סדרת הספרים 'משנת יוסף' ומחותן עם גדולי האדמו"רים והרבנים. הלווייתו הערב בירושלים

אבל כבד בירושלים: הגאון הישיש רבי יוסף ליברמן זצ"ל
הגאון רבי יוסף ליברמן זצ"ל צילום: שוקי לרר

אבל כבד בצאת השבת עם היוודע הבשורה הקשה על הסתלקותו של הגאון הצדיק הישיש רבי יוסף ליברמן זצ"ל, ראש ישיבת וכולל 'שומרי החומות' ורב בית המדרש סאדיגורה בירושלים בעל 'משנת יוסף', שאושפז בבית החולים בסוף שבוע שעבר במצב קשה ובשבת בבוקר השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה והוא בן 95 בפטירתו.

כפי שדווח ביום חמישי ב'בחדרי חרדים' הרב ליברמן פונה לביה"ח 'הדסה הר הצופים' בירושלים ובדרך איבד את הנשימה וההכרה. בבית החולים נלחמו על חייו אך למגינת לב הרב השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה. עד הרגע האחרון הרב היה צלול ושקד על התורה.

מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת ויחי) בשעה 22:00 מבית המדרש סאדיגורה ברחוב שמואל הנביא בירושלים, דרך כולל 'שומרי החומות' בשכונת בתי אונגרין להר המנוחות שם ייטמן בסמוך לציון האדמו"ר מהר"א מבעלזא זיע"א.

הגאון רבי יוסף ליברמן זצ"ל בזאת חנוכה בביתו

הגאון רבי יוסף ליברמן זצ"ל נולד בפרשבורג שבסלובקיה בו' ניסן תרפ"ח לאביו רבי טוביה ליברמן זצ"ל, שהיה צאצא של מרן ה'חתם סופר' זיע"א, ולאמו מרת רעכיל ע"ה בת הגאון רבי יקותיאל פריידיגר זצ"ל צאצא של רבי יעקב ישראל טברסקי זצ"ל מצ'רקס.

בילדותו התקרב לרב העיר הגאון רבי עקיבא סופר זצ"ל בעל ה'דעת סופר', קשר שהמשיך אף כשעלו לארץ ישראל.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו הרבנית מלכה ע"ה, שנפטרה בכ"ד בשבט תשע"ה, בתו של הגאון הצדיק רבי יחיאל חיים לאבין זצ"ל, האדמו"ר ממאקאווא שהיה גיסו של האדמו"ר רבי אהרן מבעלזא זיע"א.

כאן בארץ הקודש היה מקורב למרן הגאון רבי דב בריש ויידנפלד זצ"ל גאב"ד טשעבין.

ברבות השנים הגאון רבי יוסף ליברמן זצ"ל מונה לשמש כראש הכוללים של 'שומרי החומות'. בעת שעבר להתגורר בשכונת נוה צבי שבירושלים, והוכתר לרב בית המדרש סאדיגורה שבשכונה שם כיהן עד יומו האחרון והיה קשור לאדמו"רי החסידות.

הרב ליברמן נחשב כפוסק ידוע וחיבר את סדרת הספרים 'משנת יוסף', ואף גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק יעקב וייס זצ"ל התיר על סמך שיטתו את הערבה הדרומית בשמיטה.

בשנים האחרונות עבר להתגורר בבית חתנו הגאון רבי מנחם מנדל פוקס בשכונת רמות בירושלים.

הרב ליברמן זצ"ל הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים וצאצאים רבים הממשיכים את דרכו. בניו: הגאון רבי יהושע ליברמן, ראש בית המדרש לדיינות "היכל המשפט" וראש כולל עיון "שבט הלוי", הגאון רבי יקותיאל ליברמן, מרבני בית המדרש סאדיגורה בירושלים, חתניו: הגאון רבי חיים וייס רבה של ביתר, הגאון רבי חיים שמרלר, הגאון רבי מנחם מנדל פוקס רב קהילת שומרי החומות ברמות.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה' 

יוסף ליברמן שומרי החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד