ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

משקיע בשוק ההון? הכתבה הזו בשבילך

תנופת ההתפתחות הטכנולוגית שאנו עדים לה בשנים האחרונות לא פסחה על עולם המסחר. וכך, במהירות מסחררת, מתחום הידוע ליחידי סגולה בלבד הפך המסחר להיות נגיש לכולם בכל מקום ובכל זמן • טור עסקי

משקיע בשוק ההון? הכתבה הזו בשבילך

שפע המידע המתגלגל בכל פינה אמנם נותן לנו תחושה שיש בידינו כלים מספיקים על מנת להפוך לסוחרים ממולחים אך האמת היא שאנו נותרים מבולבלים וגרוע מכך חשופים למידע שיקרי ומניפולטיבי.

כולנו מחפשים את הדרך הקלה לחיות ולהתקיים בכבוד, מי כדי להשאיר חסכונות לחתונה של הילדים ומי על מנת לרכוש דירה. לא חסרות סיבות מדוע אנו צריכים את הכסף כמה שיותר מהר. לכן, מובן ולגיטימי כיצד ישנם רבים המתפתים להצעות קסומות והבטחות דמיוניות שבלתי אפשרי לעמוד בפניהן.

למותר לציין שזאת אינה הדרך הנכונה.

אם נסתכל על הדברים מהזווית החיובית, נמצא כי יש מקום מכובד למשקיעים פרטיים בשוק ההון אם רק ימצאו את דרכם ויקבלו את המידע והכלים המתאימים לסוג השקעתם. אתם, המעוניינים להיכנס לתחום, מחויבים לעשות את שעורי הבית שלכם ולבדוק ביסודיות את מידת ההתאמה בין צפיותיכם להצעות הלימוד המוצעות לכם. כל זאת בהתאמה למציאות הקיימת ושמירת מרחק מהבטחות שווא.

ברצוני לשתף אתכם במספר תובנות מעניינות:

אתחיל במשפט ידוע "דרך קצרה שהיא ארוכה ודרך ארוכה שהיא קצרה". לימודי השקעה מעמיקים ועתירי נתונים המעניקים ראיה רחבה ויסודית הינם למעשה הדרך הארוכה אך הסלולה ישירות אל מעלה הפסגה.

לעומת זאת, אסטרטגיות מסחר הנשענות ברובן על ניתוח טכני, משמע, קריאה שטחית וטכנית לחלוטין של הנתונים מהוות את הדרך הקצרה אך זרועה באבנים העלולים להכשילכם ובעיקר יקרה.
מדוע יקרה? זאת משום שהמטרה העליונה של מפתחי אסטרטגיות "גאוניות" אלו היא לגרום לכם לבצע פעולות ע"ג פעולות ובכך להשמין את העמלות שלהם. כמובן שמבחינתם האסטרטגיות הללו עובדות לפחות בתשעים ושמונה אחוזים אם לא במאת האחוזים. הם יטרחו רבות להוכיח לכם זאת בשלל דרכים מגוונות. זאת בדיחה עצובה שעולה כסף רב.

ולהשלמת התמונה, יש את אלו המתעלים על עצמם ומוכנים להבטיח לך רווחים בטוחים וגבוהים. כאן, אמורה להידלק לכם נורה אדומה. רק תחשבו כמה מגוחך זה, אם השיטה אכן נכונה במאת האחוזים הרי שלא היה להם שום אינטרס ללמד אתכם קל וחומר שלא לרדוף אחריכם. תבדקו לעומק על מה אתם חותמים, על מה אתם מתחייבים ובמיוחד מה ניהול הסיכונים.

נקודה נוספת, חברות מסחר רבות מבינות את הלהט הקיים אצל סוחרים רבים ואת חלומותיהם ההזויים להתעשר כאן ועכשיו והן מנצלות זאת במכלול דרכים ערמומיות.

אחת הדרכים העיקריות הינה רכישה מדומה - כאשר סוחר הכניס פקודת קנייה של מניה למערכת, חברת המסחר אינה רוכשת עבורו את המניה אלא מניחה מראש שהסוחר יפסיד את כספו. כתוצאה מכך החברה מרוויחה גם על פקודת הקנייה (שאינה מתבצעת בפועל) וגם על ההפסד.

כל זה מתבצע תחת מעטפת המדמה את רכישת המניות כדי לא לעורר את חשד הסוחרים ונעשה בעיקר לסוחרים המחזיקים במניות לפרקי זמן קצרים – דקות ושעות.

שירות איתותים. מכירים? זה ממש "חידוש" רציני בתחום והרעיון העומד מאחוריו הינו: אנו טובים ממך, אנחנו לא חיים יחד אתך באותו גלקסיה וידיעותינו רחוקות ממך שנות אור. אי לכך בכדי "שתצליח" אתה זקוק לנו לעד. מובן מאליו שרעיון זה יוצר תלות בלתי נגמרת בנותני שירות האיתותים, מונע עצמאות, הבנה ומחקר אישי מהסוחר. ומעל הכל מונע מודעות לניהול סיכונים.

על מט"ח אין צורך להרחיב את הדיבור. מסחר זה אינו מומלץ כלל עבור המשקיע הפרטי.

אז בואו ניכנס לפרופורציה. הבורסה הינה שוק מודרני שבו נסחרות חברות באופן ממוחשב. אך, מהותה המקורית כשוק אמיתי נותרה בעינה. יש צורך בידע אמיתי ונכון מה לקנות, מה לא, ממה להתרחק ומתי גם להחזיר חזרה למדפים, כדי להשיגו יש לעמול על הכרת הסביבה המשפיעה והתמקדות בכל הכלים שיסייעו להשקעה מוצלחת.

לא מעטות הפעמים בהם המשקיע משכנע את עצמו שבפעם הבאה הוא ינהג בצורה שונה ולא יחזור על הטעות שנית. אך, הרוב המוחלט של הסוחרים חוזר על טעויותיו שוב ושוב ורק סוחרים שבידם כל הכלים המתאימים כדי לבחון את השקעותיהם בצורה מעמיקה יכולים ללמוד כיצד לשפר את ביצועיהם בפעם הבאה. ולכן, משקיע חייב לבדוק את עצמו לאורך תקופה ולא להתמקד בהצלחות או כישלונות עכשוויים.

בנפלאות הטכנולוגיה המתקדמת ניתן לעשות שימוש מועיל עם הכוונה מתאימה. כל הידע כבר קיים החוכמה היא לדעת למשוך בחוטים הנכונים. מתוך שפע המידע המושג בקלות כה רבה, ניתן לדלות את הפרטים החיוניים למשקיע על מנת לבנות עסקה ולהתנהל בה בשיקול דעת. זאת הסיבה לכך שיש משמעות רבה לתיקי השקעות בינוניים וקטנים ובעבודה נכונה מגיעים לתוצאות יפות.

הכותב הינו יעקב רוזנבאום מייסד חברת נושא ונותן – הכוונת השקעות פרטיות בבורסה האמריקאית.

נשמח לענות לכל שאלה בנושא: 073-207-23-23

קישורים:
תוכלו גם לבקר באתר www.nosevenoten.com
עסקים השקעה הדרכה ביזנס שוק ההון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד