כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"החלטה פרסונאלית בעלת השלכות רוחב"

הדרישה של דרעי והביקורת החריפה: "סטייה מהכללים"

בעקבות דרישתו של השר דרעי להשוות את שכר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לשכרו של קודמיו שהיו בעלי תואר פרופסור - הממונה על השכר באוצר מבקר זאת בחריפות ושיגר אליו מכתב נוקב

הדרישה של דרעי והביקורת החריפה: "סטייה מהכללים"
בר סימן טוב/דרעי/ בר נתן צילום: גילי יערי/תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

שר הבריאות אריה דרעי מבקש בהצעת מחליטים שיביא לישיבת הממשלה, להשוות את שכרו של מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב לשכר של רופא המנהל בית חולים גדול. כלומר, סכום המוערך בכ-90 אלף שקל במקום 40 אלף שקל כמנכ"ל של משרד ממשלתי וזאת למרות שאינו רופא. כך נחשף ב'כאן רשת ב'.

הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן מתח ביקורת חריפה על דרישתו. בחוות הדעת שהעביר לדרעי נכתב כי "מדובר בהצעת החלטה פרסונאלית בעלת השלכות רוחב משמעותיות המובאת לשולחן הממשלה ללא עבודת מטה מסודרת".

בנוסף טען בר נתן שהחלטה ממשלתית על העלאת שכרם של עובדים בכירים סמוך לפתיחת משא ומתן על הסכם שכר חדש עם ארגוני העובדים עשויה "לפגוע במאמצי הממשלה ליצירת סביבת אינפלציה נמוכה יותר". לסיכום כתב בר נתן כי יש להתנגד להצעה, שמהווה "סטייה מהכללים שקבעה הממשלה ונהוגים לאורך עשרות שנים ביחס לשכר מנכ"לי משרדי ממשלה".

הרעיון סביב המהלך הוא להשוות ואף להעלות את שכרו של בר סימן טוב לשכר של קודמיו בתפקיד, פרופסור נחמן אש ופרופסור חזי לוי. אלא ששניהם, נכנסו לתפקיד כרופאים בכירים בשירות הציבורי, והיו זכאים לשכר מיוחד. כאמור, בשונה מהם, בר סימן טוב אינו רופא ומבקש שכר שמנוגד לקבוע בכללים של נציבות שירות המדינה. עם זאת יצוין כי לבר סימן טוב ישנו רקורד מרשים בתפקיד וגילה את כישוריו ביתר שאת בימי פרוץ הקורונה בישראל.

השכר החדש עשוי לפרוץ את כללי השכר. מנכ"לים של משרדים ממשלתיים, בהם בכירים מאוד לשעבר במגזר הפרטי, ידרשו להשוות את שכרם לשכר מנכ"ל הבריאות או לחילופין לבכירים בתחום שעליו הם אמונים.

 

משה בר סימן טוב משרד הבריאות קובי בר נתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד