כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
12 שנות מאסר

בעל מספרה שלח מענקי קורונה לדאעש

בעל מספרה בלונדון ירצה 12 שנות מאסר בשל שליחת מענקי קורונה לדאעש. במהלך מגיפת הקורונה הוא ביקש סיוע כספי כדי להחזיק את עסקי הספרות שלו בחיים, אך שלח את הכסף לדאעש. הוא ירצה 12 שנות מאסר

בעל מספרה שלח מענקי קורונה לדאעש
טארק נמוז צילום: משטרת לונדון

בעל מספרה בלונדון שלח את כספי הסיוע שקיבל בקורונה לדאעש. טארק נמוז, בן 43, ממערב לונדון, שלח כספים שהתקבלו, ללוחמי דאעש בסוריה. בעל המספרה קיבל הלוואות ומענקים מממשלת בריטניה במהלך מגיפת הקורונה ושלח כ-11,280 ליש"ט (כ-50 אלף שקלים) ללוחמי דאעש בסוריה. הוא נכלא ביום חמישי האחרון ל-12 שנים.

התוכנית הופעלה כדי לסייע לעסקים במהלך התפרצות הנגיף העולמי, כאשר עסקים קטנים ובינוניים יכלו להלוות בין 2,000 לירות סטרלינג ועד 25% מהמחזור שלהם. נמוז נמצא אשם בשמונה סעיפי מימון טרור ושני סעיפים בהחזקת מידע שעלול להועיל לטרור, כך דיווחה רשת 'סקיי ניוז'.

נמוז שלח כ-11,280 לירות סטרלינג לסוריה בתאריכים שבין נובמבר 2020 לאפריל 2021, הכסף נועד לממן מיליציה במדינה. הוא תועד גם אומר למישהו שביקר אותו בכלא בזמן המעצר שהוא שלח כ-25,000 פאונד, כך נאמר בבית המשפט.

התובעים אמרו כי במספרה נמצאו מזומנים וטלפון נייד נסתר שהכיל הודעות לאיש קשר בסוריה, סרטון ייצור פצצות של דאעש וסרטון המראה כיצד להרוג בסכין.

ריצ'רד סמית', ראש מחלקת הטרור של משטרת המטרופולין, אמר כי "קבוצות טרור מסתמכות על מימון כדי לבצע את פעילותן ולהמשיך לפעול, אנשים כמו נמוז שמספקים כסף לקבוצות טרור הן בבריטניה והן מעבר לים, מאפשרים לאחרים לבצע פיגועים חמורים וקטלניים, אנחנו תמיד נרדוף ונחקור את האנשים האלה וננסה להביא אותם לדין" אמר.

השופט פיטר לודר אמר שנמוז הראה "מחויבות לטרור" ותכנן "להקים מחדש מדינה המתנהלת בהתאם לעקרונות איסלאמיים קיצוניים". הוא הוסיף: "בשנים 2020 ו-2021 ניהלתם מספרה, והייתם זכאים להלוואות ולמענקים ששולמו לכם על ידי המועצה המקומית, שלחת את הכסף הזה, וכסף אחר באמצעות העברה במערב לונדון והמרת מטבעות, לטרוריסטים בסוריה".

קורונה לונדון דאעש מספרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד