כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נתניהו לא קיבל

המשפטן היהודי-אמריקני מזהיר: "רפורמת לוין תחליש את מעמד ישראל"

הפרופסור אלן דרשוביץ המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד לרפורמה של שר המשפטים יריב לוין, במערכת המשפט | לדבריו: "היא פוגעת בזכויות האזרח וזכויות המיעוט" | הוא חשף: "דיברתי עם נתניהו לפני 3 שבועות, הסברתי לו את ההתנגדות שלי לשינויים המסתמנים"

המשפטן היהודי-אמריקני מזהיר: "רפורמת לוין תחליש את מעמד ישראל"
נתניהו ויריב לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרופ' אלן דרשוביץ המשפטן היהודי-אמריקני שמקורב לנתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לגלי צה"ל לרפורמה המשפטית שמוביל סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין ואמר: "תוכנית הרפורמה המשפטית אמורה לחזק את הדמוקרטיה, אבל היא פוגעת בזכויות האזרח וזכויות המיעוט. אם הייתי יכול - הייתי מצטרף להפגנה בתל אביב".

המשפטן האמריקני, פרופסור אלן דרשוביץ, נחשב לאחד מבכירי המשפטנים בעולם בעיני רבים, ובהם גם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו.

פרופ' דרשוביץ, הידוע בתמיכתו הנחרצת בנתניהו, אמר: "אין לי ספק שאם התוכנית תיושם היא תחליש את מעמדה של ישראל והמעמד של ביהמ"ש העליון בעולם, אני בהחלט חושש שלאנשים כמוני יהיה קשה הרבה יותר להגן על ישראל מול מבקריה".

אלן דשוביץ\\מתוך הפייסבוק

"דיברתי עם נתניהו לפני 3 שבועות בערך", סיפר דרשוביץ, "הסברתי לו את ההתנגדות שלי לשינויים הללו. הוא דיבר איתי שוב ושוב על איזון, השתמש במילה הזאת. אמרתי שהשינויים האלה לא מייצרים איזון אלא נותנים כח רב מידי לרוב ומעט מידי כח למיעוט".

על השאלה האם עמדת נתניהו השתנתה בגלל המשפט נגדו, השיב: "סבור שלא, זו תוצאה של הקואליציה והעובדה שהשותפות מרגישות שביהמ"ש העליון לא מייצג אותן. נתניהו תמיד מדבר על איזון נכון, הלוואי שלא היה מאפשר לסמן הימני בקואליציה להכתיב מה הוא יהיה".

בתוך כך, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן, התייחס הבוקר בראיון ברשת ב', גם הוא לרפורמה במערכת המשפט.

לדבריו, "הסכמי אוסלו נחתמו תוך חודשים ספורים. כאן מדובר בתוכנית שהוצגה בפירוט לפני הבחירות. להגיד שהיא נעשית בחטף - לעג לרש", אמר רוטמן.

אלן דרשוביץ בנימין נתניהו יריב לוין מערכת המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד