כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
רעל מסוכן ביותר

איראני נעצר לאחר שתכנן "מעשה אלימות חמור"

משטרת גרמניה חושדת באזרח איראני שהכין "מתקפה ממניעים איסלאמיים" באמצעות ריצין וציאניד, שניים מהרעלים המסוכנים בעולם, ריצין הוא נשק ביולוגי רעיל ביותר. סוכני משטרה לבשו חליפות מגן נגד נשק כימי כשהם נפרסו באזור בו נעצר החשוד

איראני נעצר לאחר שתכנן "מעשה אלימות חמור"
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: משטרת גרמניה

משטרת גרמניה עצרה גבר איראני בן 32 בחשד שתכנן לבצע "מתקפה כימית-ביולוגית על רקע איסלאמי". ברשותו של הגבר נמצאו כמויות גדולות של רעלים מסוג ציאניד וריצין. מהרעלים המסוכנים בעולם.

על פי דיווחים בגרמניה, הגבר בן ה-32 נלקח למעצר במדינת נורדריין-וסטפאליה שבמערב גרמניה, על כך שהכין "מתקפה ממניעים איסלאמיים", כך מסרו המשטרה והתביעה בגרמניה בהצהרה משותפת היום בבוקר.

האיש, שזוהה כאיראני, "נחשד כי הכין מעשה אלימות חמור המסכן את המדינה על ידי רכישת ציאניד וריצין כדי לבצע פיגוע ממניעים איסלאמיים". ריצין הוא נשק ביולוגי רעיל ביותר.

על פי ההודעה לתקשורת שהוציאו משרד התובע של דיסלדורף, והמשטרה, נערך חיפוש אחר חומרים רעילים במיון בעיירה קסטררופ-רוסל שבאזור הרוהר, במדינת נורדריין-וסטפאליה.

האזור מסביב למקום מגוריו של החשוד נסגר בזמן שכוחות משטרה וכוחות ההצלה נפרסו במקום. סוכנות הידיעות הגרמנית DPA דיווחה שסוכני משטרה לבשו חליפות מגן נגד נשק כימי כשהם נפרסו באזור. החוקרים אמרו, "החיפוש משמש למציאת רעלים מתאימים ועדויות אחרות".

החוקרים מסרו לתקשורת לאחר המבצע כי אדם נוסף נעצר במהלך המבצע ונלקח למעצר. החוקרים אמרו עוד, כי "החיפוש נעשה למציאת רעלים ועדויות אחרות".

משטרת גרמניה איראן ציאניד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד