כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הכתרה לריבלין: "בתפילה, ביראה ובענווה"

ריבלין נאם חבוש בכיפה • הנשיא היוצא פרס נאם וברך • החכי"ם הערבים החרימו את הטקס שבו כצפוי, כולם מדברים על עזה

בטקס ההשבעה בכנסת. צילום: פלאש 90
בטקס ההשבעה בכנסת. צילום: פלאש 90

בטקס הצהרת אמונים של הנשיא הנכנס רובי ריבלין המתקיים בשעה זו במשכן הכנסת נאם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואמר לריבלין : "העם כולו מצפה לקול המיוחד השמור לנשיא המדינה - קול העידוד והערבות ההדדית".

חברי הכנסת הערבים החרימו את הטקס כאות מחאה על מבצע "צוק איתן". יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר בתגובה : החרמתם של חברי הכנסת הערבים את טקס השבעת נשיא המדינה במחאה על מבצע צוק איתן, היא חוצפה שאין דומה לה ויריקה בפרצופה של המדינה. מדינת ישראל כולה עומדת מאחורי חיילי צה״ל המחרפים נפשם למען כל אזרח ואזרח ללא הבדל דת ולאום.

אדלשטיין פנה אף לנשיא היוצא ולנשיא הנכנס ואמר לנשיא המדינה שמעון פרס: "מרגע בחירתך, השארת המחויבות הפוליטית בצד ונעשית איש של העם, איש של כולם. אמרת את המילים הנכונות והבעת את התחושות המדויקות". לנשיא הנבחר רובי ריבלין אמר אדלשטיין: "אם הכנסת היא בית הוויכוח והדיון, בית הנשיא הוא מקום הפשרה והשלום".

הנשיא ריבלין נשא נאום גם הוא ואמר: "אנו מתכנסים היום בכנסת במסר ברור לאויבינו, לא יכולתם לנו ולא תוכלו לנו. איננו נלחמים בעם הפלסטיני ואין לנו מלחמה באסלאם- אנחנו נלחמים בטרור אכזרי ורצחני. בעוד אנחנו משתמשים בטילים כדי להגן על אזרחים - הם משתמשים באזרחים כדי להגן על טילים. מיגור הטרור הוא לא רק מעשה צודק, אלא הוא מעשה הומאני. רק מיגור הטרור יביא להפסקת ההרג של חפים מפשע, בשני הצדדים".

"בתפילה, ביראה ובענווה, אני ניגש בשמכם ובמצוותכם, למלא באמונה את תפקידי כנשיאה העשירי של מדינת ישראל," כך פתח נשיא המדינה הנבחר ראובן (רובי) ריבלין, את נאום הצהרת האמונים שלו במליאת הכנסת.

לנשיא המדינה היוצא, מר שמעון פרס, אמר ראובן ריבלין: "לפני שבע שנים, סיפרת שלא חלמת להיות נשיא. אמרת שחלומך כנער, היה להיות רועה צאן או משורר של כוכבים. חלומך, כבוד הנשיא, התגשם. אתה היית לנו לרועה של תקווה ולמשורר של חזון; אני רוצה להודות לך על חיים שלמים, חיי דור ודור, שנשאת ועוד תישא בעול העם הזה".

נשיא המדינה היוצא שמעון פרס אמר בנאום הפרידה שלו בפני מליאת הכנסת: "אני נפרד מתפקידי מבלי להיפרד מאמונתי. אשרת את המדינה כנושא אמונה עמוקה, שישראל תהא מדינת מופת."

הנשיא פרס התייחס בדבריו להחלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם להקים ועדת חקירה ואמר "מתמיהה היא גם העובדה שהמועצה הנושאת את השם המחייב כל כך, "מועצה לזכויות אדם", החליטה להקים ועדת חקירה שתבדוק מי צודק. האם הרוצחים או אלה המסרבים להירצח? אם הזכות להישאר בחיים אינה הזכות הראשונה בזכויות האדם, מה הטעם בזכויות נוספות אם זו אינה קיימת? הטרוריסטים מנסים לסכן גם את חופש התנועה האווירית.

"אין להיכנע להם. הממשלות צריכות לשתק את הטרור ולא לשתק את התעופה. במדינות חוק, השמיים צריכים להיות פתוחים והיורים עצורים. ובלית דין אין דיין."

לסיכום כהונתו אמר פרס: "אני נפרד מתפקידי כנשיא אבל לא מחובותיי כאזרח. הייתי נשיא אוהב את עמו ומעתה אני אזרח מאוהב בעמו. לא אוותר על זכותי לשרת את העם ואת המדינה. אפעל באמונה עמוקה להמשיך ולתרום לבנייתה. שישראל תדע ביטחון ותדע שלום. ישראל שתקיים צדק חברתי ותישא את עיניה להגשמת חזון נביאיה. שישראל תוסיף להיות יהודית במורשתה ודמוקרטית באורחותיה".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ אילת שקד בירכה בשמחה את הנשיא החדש רובי ריבלין על השבעתו והכנסו לתפקיד.

"נשיאה החדש של מדינת ישראל הוא האיש הנכון בזמן הנכון. מדינת ישראל עומדת מאחורי נשיאה החדש, איש צנוע,נעים, ישר וחדור מוטיבציה להועיל למדינתו.

"אני מאחלת לנשיא ריבלין הצלחה רבה, ומקווה שבין כל מלאכות הקודש שלו יפעל בנחישות לייצוגה של ישראל בכבוד בעולם ולהחזרת יונתן פולארד הביתה".

























הכתרה טקס ריבלין נשיא נאומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד