כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המדריך המלא לשמאי מקרקעין ומה הם עושים

שמאי הוא אדם שמעריך את שווי הנכס. הם אנשי מקצוע מיומנים שיש להם מומחיות בנדל"ן, בנייה ומימון. שמאים מועילים מכיוון שהם מספקים חוות דעת אובייקטיביות על ערך בתים, עסקים ונכסים אחרים

המדריך המלא לשמאי מקרקעין ומה הם עושים
השקעות צילום: FREEPIK

מהו תהליך העבודה עם שמאי?

השמאי ישאל שורה של שאלות כדי להבין את הנכס. לאחר מכן הם יעברו בנכס וירשמו הערות על מה שהם רואים. הם גם יעשו בדיקה כדי לוודא שהכל תקין. לאחר מכן יחזור השמאי למשרדו וישתמש בתוכנת מחשב שתוכננה במיוחד למטרה זו, לצורך חישוב שווי הבית. תהליך זה יכול להימשך בין 30 דקות למספר שעות, תלוי בגודל הבית ועד כמה הוא מסובך.

מתי אני צריך הערכת מקרקעין?

שמאות היא חוות דעת מקצועית לגבי שווי הנכס. השמאות משמשות למספר מטרות, לרבות קביעת שווי השוק ההוגן של נכס, קביעת גובה הכיסוי הביטוחי הקיים וקביעת הסכום עבור מיסי עיזבון. הערכות נדרשות בדרך כלל עבור הלוואות או סוגים אחרים של מימון כגון משכנתאות או קווי הון עצמי. הם עשויים להידרש גם בעת העברת בעלות בעסק או בעת הגשת פשיטת רגל.

איך מוצאים שמאי מקרקעין טוב?

מציאת שמאי מקרקעין טוב היא משימה לא פשוטה. אתה צריך לדעת מה אתה מחפש ולהיות בעל ידע בסיסי על התהליך. הדרך הטובה ביותר למצוא שמאי היא באמצעות הפניות. שאל את החברים, הקולגות או בני המשפחה שלך אם הם מכירים מישהו שיכול לעשות את העבודה היטב. אם אין לך אנשי קשר בתחום זה, חפש חברות שמאות או שמאים בודדים בפלטפורמות מדיה חברתית כמו LinkedIn. אתה יכול גם לבקש מסוכן הנדל"ן שלך המלצות.

תפקידו של השמאי בשוק של היום

השמאי הוא מי שאחראי על הערכת שווי הנכס. הם אחראים להעריך את שווי הנכס ולאחר מכן לספק הערכה כמה יעלה לקנות נכס זה. השמאי חייב להיות בקיא בהיבטים רבים של נדל"ן, לרבות מגמות שוק, טכניקות בנייה ותקנות ייעוד מקומיות. הם גם צריכים להיות מסוגלים להבין מה התרחש בשוק בזמן שהם העריכו את הערך. עבודת השמאי דורשת מהם ידע רב על המקרקעין ואופן פעולתו. הם צריכים לדעת על טכניקות בנייה ואיך דברים עובדים באזור המקומי שלהם. בנוסף, הם צריכים לדעת מה קורה בשוק כשהם העריכו ערך עבור נכסים, כי זה יכול להשפיע גם על ההערכה שלהם. שמאי מוסמך הוא אדם שהוכשר והוסמך להעריך במדויק את שווי הנכס. הם בקיאים בהיבטים השונים של הנדל"ן ויודעים לזהות אי התאמות. הם גם בעלי מקצוע מורשים ומבוטחים שיכולים לספק לך חוות דעת בלתי משוחדת על הרכוש שלך.

שמאים מוסמכים יעברו על כל היבטי הבית, לרבות מצבו, גילו, גודלו, סגנונו, מיקומו ותנאי השוק כדי לקבוע את ערכו.

 

שמאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד