כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הסערה וההתקפלות

מינויו של מנכ"ל משרד התחבורה נדחה בשבוע; נתניהו עקץ

לאחר שוועדת המינויים קבעה שהמינוי לא תקין, הממשלה החליטה לדחות בשבוע את מינויו של משה בן זקן לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה. למרות החלטת הוועדה, רגב הביאה בכל זאת את מינויו להצבעה | נתניהו עקץ: "יש בעיה בשוויוניות ביחס למה שאפשרתם בממשלה הקודמת"

מינויו של מנכ"ל משרד התחבורה נדחה בשבוע; נתניהו עקץ
ישיבת הממשלה הבוקר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הממשלה החליטה היום (ראשון) לדחות בשבוע את מינויו של משה בן זקן, לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה. יצוין כי, ועדת המינויים קבעה בשבוע שעבר שהמינוי של בן זקן לא תקין, אבל רגב הביאה בכל זאת את מינויו להצבעה בממשלה.

המשנה ליועמ"שית, גיל לימון, אמר לשרים במהלך הדיון: "יש מניעה משפטית למנות אותו, הוא לא כשיר ומינוי עלול לפגוע בתפקוד המשרד". נתניהו עקץ בתגובה: "יש בעיה בשוויוניות ביחס למה שאפשרתם בממשלה הקודמת". לימון הגיב: "אדוני ראש הממשלה, אני מוחה על הדברים".

השרה רגב טענה במהלך הישיבה: "לעניין ההתאמה, הוועדה אמרה כי הוא מתאים למנכ"ל משרד בינוני ולכן הציעו חצי שנה ניסיון. לאורך כל ההתייעצות עם הגורמים המשפטיים, לא נאמר לרגע שהוא (בן זקן) לא כשיר. רק שחסר לו ניסיון במשרדים גדולים".

המשנה ליועמ"ש התנגד גם לפשרת "הניסיון לחצי שנה", והמינוי כאמור, נדחה.

בתוך כך, הממשלה אישרה את מינויו של יוסי פוקס לתפקיד מזכיר הממשלה, את מינויו של יוסי שלי לתפקיד מנכ"ל משרד רה"מ ואת מינויו של צחי הנגבי לתפקיד היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל. בנוסף, הממשלה אישרה את מינויו של משה בר סימן לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, את מינויו של יהודה מורגנשטרן למנכ"ל משרד השיכון והבינוי, ואת מינויו של רונן פרץ למנכ"ל משרד הפנים. 

בתוך כך, על פי דיווח ב'הארץ', ראש הסגל של נתניהו, צחי ברוורמן, מנע מהיועצת המשפטית של משרד רוה"מ שלומית ברנע פרגו, להשתתף בישיבת הממשל כפי הנהוג.

 

בנימין נתניהו מירי רגב המשנה ליועץ המשפטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד