כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

תוצאות חקירת התאונה בכביש 574: תשתיות הכביש לקויות ומסכנות

התאונה התרחשה כאשר הנהגת ברכב נסעה מכיוון באקה אל גרבייה לכיוון דרום, סטתה מסיבה לא ברורה לנתיב הנגדי. הנהגת נהרגה במקום ואילו הנהגת השניה, תושבת טירה, נפצעה באורח בינוני

תוצאות חקירת התאונה בכביש 574: תשתיות הכביש לקויות ומסכנות

עמותת אור ירוק ערכה חקירה מיוחדת לבדיקת תאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה בתאריך 12 במאי 2014 בכביש 574, בכניסה האחורית לקיבוץ מגל. את החקירה היסודית ערך חסן עבד אלג'ני, בוחן תנועה ומומחה לחקר ושחזור תאונות מטעם עמותת אור ירוק, שאף גיבש הערכות מדאיגות בנוגע לסיבות התאונה.

חסן מציין בדו"ח, כי התאונה התרחשה כאשר הנהגת ברכב נסעה מכיוון באקה אל גרבייה לכיוון דרום, סטתה מסיבה לא ברורה לנתיב הנגדי. הנהגת נהרגה במקום ואילו הנהגת השניה, תושבת טירה, נפצעה באורח בינוני. חסן מציין כי התאונה התרחשה בשעות היום, במזג אויר צח ונאה.

לאחר תוצאות חקירת התאונה, הגיע חסן למסקנה כי יש כמה בעיות בכביש זה. ראשית, ישנה עקומה סמויה בכביש בעלת זווית מסוכנת שבה שדה הראייה מוגבל. עקומה זו, הפתיעה את הנהגת והיא עלולה לגרום גם בעתיד לתאונות דרכים. בנוסף, יש בעיית תמרורים כמו היעדר שילוט "עקומה מסוכנת", "הגבלת מהירות" ועוד וכן נמצא כי יש בעיה בתשתיות: חסרה גדר הפרדה קשיחה בין הנתיבים, השוליים אינם תקניים ונקיים לשם עצירת חירום וכן אין תאורת לילה.

בהמשך הדוח, ממליץ חסן לפנות לעיריית בקה אל גרבייה, למועצה המקומית ג'ת, למועצה האזורית מנשה, למועצה המקומית זמר ולחברת נתיבי ישראל בדחיפות בדרישה להסדרת 574.

עמותת אור ירוק: "המדינה חייבת להתקין גדר הפרדה בין הנתיבים במקומות המועדים לתאונות דרכים כמו בעקומות מסוכנות הנמצאות בכביש דו סטרי. לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים – אילו המדינה הייתה מתקינה את גדר ההפרדה, גם אם הנהג היה עושה טעות, היא לא הייתה עולה לו בחייו".
אור ירוק תאונת דרכים קטלנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד