כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הרוגים ופצועים

למרות ההצהרות על הפסקת אש: הלחימה נמשכה כרגיל

למרות ההצהרות של רוסיה על הפסקת אש בסוף השבוע, הלחימה באוקראינה נמשכה כרגיל. מושל סבסטופול שבחצי האי קרים מסר כי אנשיו הצליחו ליירט מל"ט אוקראיני שניסה לפגוע בבסיס צבאי באזור. הפסקת האש הייתה מלכתחילה חד צדדית

למרות ההצהרות על הפסקת אש: הלחימה נמשכה כרגיל
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

ההצהרה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מיום חמישי האחרון, לפיה תתקיים הפסקת אש החל מחצות היום של יום שישי ועד חצות הלילה של ליל שבת, כדי לכבד את יום חגם של הנוצרים האורתודוכסים שחל ביום זה, לא עמדה במבחן המציאות.

לפי הדיווחים שהגיעו מאוקראינה, הלחימה נמשכה ללא שום שינוי מיוחד, כולל הפגזות רנדומליות של הצבא הרוסי על ערים אוקראיניות כמו באחמוט וחרסון. בכמה מקרים אף גרמו ההפצצות לפצועים והרוגים. ברוסיה טענו בתגובה כי צבא רוסיה לא נקט בצעדים התקפיים בשעות של הפסקת האש, וכי ההפצצות שבוצעו היו בתגובה לירי שביצעה אוקראינה תוך הפרה בוטה של הפסקת האש, שכאמור הייתה מלכתחילה חד צדדית.

מושל העיר סבסטופול בחצי האי קרים, מסר כי במהלך 'הפסקת האש' יירטו אנשיו מל"ט אוקראיני שעשה את דרכו לעבר מטרה צבאית בסמוך לעיר. "הם לא אנושיים" הוא טען כלפי האוקראינים, "אפילו ביום כזה הם לא מפסיקים את ההתקפות המיותרות הללו". באוקראינה לא הגיבו לטענה, ובמקום זאת ציינו כי אוקראינה שומרת לעצמה את הזכות לפעול בכל זמן ובכל דרך כדי להחזיר לעצמה את השטחים השייכים לה.

מלחמת אוקראינה רוסיה הפסקת אש ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד