י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רגע לפני המלחמה

אברמוביץ' רשם את נכסיו על שם ילדיו, כולל בנו בן ה-9

לפי דיווח בבריטניה המיליארדר היהודי-רוסי רומן אברמוביץ' חשש מסנקציות לפני המלחמה עם אוקראינה, ולכן רשם את נכסיו על שם שבעת ילדיו, הצעיר שבהם בן תשע. העברה כוללת נכסים בשווי של לפחות 4 מיליארד דולר

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

קרנות וחברות המחזיקות בנכסים של מיליארדי דולרים עבור האוליגרך היהודי רוסי - ישראלי רומן אברמוביץ', הועברו על ילדיו זמן קצר לפני שהוטלו סנקציות על האוליגרך הרוסי.

קבצים שהודלפו ופורסמו בעיתון ה'גארדיאן' הבריטי, מצביעים על כך ש-10 נאמנויות חוץ סודיות שהוקמו לטובת אברמוביץ' אורגנו מחדש במהירות בתחילת פברואר 2022, שלושה שבועות לפני תחילת מלחמתו של ולדימיר פוטין באוקראינה. הארגון מחדש של הנכסים של אברמוביץ' החל ימים ספורים לאחר שממשלות איימו להטיל סנקציות נגד אוליגרכים רוסים במקרה של פלישה רוסית לאוקראינה.

המסמכים שהודלפו מעלים שאלות האם השינויים בנאמנויות נעשו בניסיון להגן על הונו העצום של האוליגרך מפני האיום של הקפאת נכסים. מבדיקה של ה'גארדיאן' עולה, כי התיקונים הפכו את שבעת ילדיו של אברמוביץ', הצעיר שבהם בן תשע, לבעלי נאמנות המחזיקים נכסים בשווי של לפחות 4 מיליארד דולר, אם כי השווי הכולל יכול להיות גבוה בהרבה.

השינויים הפכו את הילדים לבעלים של נכסי יוקרה וצי של יאכטות, מסוקים ומטוסים פרטיים. מומחים לסנקציות אמרו לעיתון שהארגון מחדש של הנאמנויות על נכסיו, עלול לסבך את המאמצים לאכיפת סנקציות נגד האוליגרך ועלול לסכל ניסיונות להקפיא נכסים שנחשבו בעבר שייכים לאברמוביץ.

אברמוביץ', המחזיק באזרחות רוסית, ישראלית ופורטוגלית, לא צורף לרשימת הסנקציות האמריקאיות. על פי דיווחים אוקראינה ביקשה בעבר מהבית הלבן לא להטיל נגדו סנקציות לאחר שאיש העסקים התגלה כמתווך לא רשמי במשא ומתן לשלום.

נדל"ן מלחמת אוקראינה רוסיה רומן אברומוביץ סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד