כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נפטר בהודו, נתקע בטורקיה - וגופתו הובאה ארצה

גופתו של יהודי שנפטר בבית חולים בהודו, הושארה בטורקיה מבלי יכולת להביאה לקבורה • עד שארגון זק"א התערב

נפטר בהודו, נתקע בטורקיה - וגופתו הובאה ארצה

הרב דהן מתל צין נפטר לאחר ניתוח השתלת ריאות שכשל, ועקב כך התדרדרות מהירה במצבו עד לפטירתו בבית חולים בהודו.

בשל ביטול הטיסות הזרות לישראל עקב מבצע 'צוק איתן' שונה יעד הטיסה לתורכיה מבלי יכולת להעביר את הגופה לישראל. חברת 'אל על' אינה מקיימת טיסות לתורכיה מאז הידרדרות היחסים עם מדינת ישראל. וגרוע מכך, עקב כך ששטר המטען של הארון היה על שם חברת התעופה התורכית 'טורקיש איירלנס', שום חברת תעופה אחרת אינה יכולה להמשיך בהטסת הארון. מה עוד שהחברה התורכית סירבה לשחרר את הארון לגורם אחר.

בחוסר אונים פנתה משפחת הנפטר בבקשת עזרה וסיוע מארגון זק"א, עקב היות ארגון זק"א ארגון בינלאומי המוכר על ידי האו"ם. כשהמשפחה מתארת את הצער והסבל, שאב המשפחה נפטר כבר ביום ראשון וזה חמשה ימים שהגופה מתגלגלת בדרכים מהודו לישראל.

ארגון זק"א הפעיל קשרים רבים החל בקהילה היהודית בתורכיה, משרד החוץ, הקונסולית של ישראל בתורכיה, גופים בינלאומיים, כדי שינסו לעזור להם במאמצי התיווך מול החברה הטורקית. לאחר שמאמצים אלה עלו בתוהו, הצליחו בזק"א ליצור קשר עם מנהל הסניף של החברה הטורקית בהודו - שהסכים בסופו של דבר לשחרר את שטר המטען לגורם תעופה אחר.

בשתיים אחר חצות יצא מטוס פרטי מישראל לתורכיה, ולמחרת בבוקר הוא חזר לישראל יחד עם ארון הקבורה להבאתו לקבר ישראל.

מיכאל גוטווין, רכז המחלקה המשפטית של זק"א, אמר: "לאחר פעילותו החשובה והנמרצת של יו"ר זק"א יהודה משי זהב, הצלחנו בחסדי ה' לקבל את האישורים הנדרשים להעביר את הנפטר מתורכיה לישראל במטוס פרטי, מדובר במקרה מאוד מורכב ובמצב מדיני מאוד מורכב".
טיסה זקא מטוס תורכיה גופת נפטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד