כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שוחרר והסית

המחבל המשוחרר: "הדרכון הישראלי הוא הדרכון השנוא ביותר בעולם"

המחבל כרים יונס, שרצח את החייל אברהם ברומברג הי"ד ב-1980, שוחרר בסוף השבוע מבית הכלא לאחר שסיים לרצות תקופת מאסר של 40 שנה ומיד חזר להסית. "האזרחות הישראלית והדרכון הישראלי הוא הדרכון השנוא ביותר בעולם"

המחבל המשוחרר: "הדרכון הישראלי הוא הדרכון השנוא ביותר בעולם"
רכב שב"ס, ארכיון צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בתיעוד של ארגון "מבט לתקשורת פלסטינית" PMW נחשפו דבריו של כריס יונס לטלוויזיה הערבית. המחבל תועד כשהוא בז לדרכון הישראלי: "האזרחות הישראלית והדרכון הישראלי הוא הדרכון השנוא ביותר בעולם... היא אזרחות גזענית... אנו פלסטינים לפני הכול. תעודת הזהות הישראלית והדרכון הישראלי ניתנו לנו בכפייה. אף אחד לא מצטער על [אובדן] הדרכון הישראלי".

כמו כן עם יציאתו מהכלא המשיך להסית: "אני וכל האסירים מוכנים להקריב עוד יותר למען פלסטין וחירותה".

בתגובה פנה אלון שוורצר ראש אגף מחקר ומדיניות בתנועת 'אם תרצו' ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, בדרישה לשלול את אזרחותו: "כל דקה שהמחבל הרוצח כרים יונס לא חוזר לבית הכלא ואזרחותו לא נשללת היא תעודת עניות למדינת ישראל. מאז השתחרר מבית הכלא ברור לכל כי המחבל לא שינה את דרכו והוא מצהיר על תמיכה בהמשך מאבק נגד מדינת ישראל ובז לאזרחות הישראלית שלו. אנו מצפים ממך לפעול באופן מיידי לשלול למחבל את האזרחות ולהחזיר אותו למעצר".

כזכור המחבל כרים יונס, שרצח את החייל אברהם ברומברג הי"ד ב-1980, שוחרר ביום חמישי האחרון מבית הכלא לאחר שסיים לרצות תקופת מאסר של 40 שנה. כזכור, משרד הפנים פנה ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה בבקשה שתפעל לממש את הסמכות של שר הפנים, לבטל את אזרחותו של המחבל, אזרח ישראלי.

שב"ס מחבל פלסטיני אזרחות ישראלית אם תרצו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד