כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יותר מ-52 מיליון פניות

הידעתם? זו הקצבה שמקבלים למעלה ממיליון אזרחים בישראל

למעלה מ-52 מיליון פניות מאזרחים הגיעו אל הביטוח הלאומי ושולמו יותר מ-115 מיליארד ₪ תשלומי קצבאות בשנה האחרונה | הקצבה המשולמת ביותר היא קצבת אזרח ותיק שמשולמת ליותר ממיליון אזרחים ונאמדת בכ-36 מיליארד ₪

הידעתם? זו הקצבה שמקבלים למעלה ממיליון אזרחים בישראל
הביטוח הלאומי צילום: פלאש 90

בשנה האחרונה הגיעו למעלה מ-52 מיליון פניות אל הביטוח הלאומי. כ-77% מתוכם הגיעו דרך פניות אישיות באתר המוסד, 12% דרך המוקדים (יותר מ-5 מיליון פניות), 4% בקבלת קהל ועוד כ-4% בעמדות שירות עצמי ברחבי הארץ.

בביטוח הלאומי מסבירים כי פתחו מאז משבר הקורונה מספר גדול של ערוצי שירות לציבור, גם באופן פרונטלי וגם באופן דיגיטלי דבר שגרם שינוי מהותי בפניות שברובן הגדול הופכות להיות דיגיטליות.

בעוד בטרום הקורונה הגיעו דרך אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי כ-21 מיליון פניות, כיום המספר קפץ לכ-40 מיליון פניות. בקבלת הקהל הפרונטלית טרום הקורונה הגיעו כ-3.2 מיליון פניות ברחבי הארץ והיום המספר ירד לכ-2.1 מיליון.

יש לציין, מספר הפניות ירדו בהשוואה לתקופת משבר הקורונה שם כמות הפניות הכוללת הגיעה לכ-80 מיליון פניות בכלל ערוצי השירות בשנת 2020, ולכ-62 מיליון פניות בשנת 2021.

במהלך השנה האחרונה, העביר הביטוח הלאומי כ- 4 מיליון תשלומים כל חודש לאזרחי ישראל בסך של כ- 115 מיליארד ₪. הקצבה המשולמת ביותר היא קצבת אזרח ותיק שמשולמת ליותר ממיליון אזרחים ונאמדת בכ-36 מיליארד ₪.

הקצבה השנייה בגודלה ששולמה בשנה האחרונה היא קצבת נכות כללית, שירותים מיוחדים וילד נכה עבור כ-470 אלף תושבים בסך של כ-23 מיליארד ₪. לאחריה קצבת דמי אבטלה ששולמו לכ-60 אלף מחוסרי עבודה בעלות של כ-3 מיליארד ₪, לאחר מכן (רביעי) קצבת סיעוד עבור כ- 300 אלף אזרחים ותיקים סיעודיים בעלות של כ- 14 מיליארד ₪.

קצבת ילדים, שולמה עבור יותר מ- 3 מיליון ילדים בישראל בסך של כ-8.6 מיליארד ₪. נפגעי עבודה שולמו לכ-140 אלף תושבים בסך של כ- 7.1 מיליארד ₪.

למעשה, הביטוח הלאומי הוא המקור המימון העיקרי של הקצבאות ומתוך כ-115 מיליון הקצבאות ששולמו, 103 מיליארד ₪ שולמו מתקציב הביטוח הלאומי ו-12 מיליארד ממשרד האוצר. 

במקביל למצב האקטוארי של הביטוח הלאומי שעדיין עומד על סדר היום, הגבייה מעובדים שכירים ומעסיקיהם היא הגדולה ביותר באופן משמעותי ומהווה כ- 90% מסך הגבייה בשנה קלנדרית.

כ-704 אלף עצמאיים מהווים כ-8.5% מסך כל הגבייה השנתית. כזכור, הגבייה של הביטוח הלאומי מושתתות על מערכת 'ערבות הדדית', בה ההכנסות השוטפות משלמות את הקצבאות למי שזקוק לכך, ובמקביל מבטיחות תקופת ביטוח לעתיד לבוא עבור האזרח. כמו-כן, כ-1/3 מסך כל הגבייה נקבע עבור ביטוח בריאות ומועבר אל קופות החולים באופן שוטף.

כמו, כן בשנה האחרונה שולמו פיצויי דמי בידוד לעצמאיים בסך כולל של 71 מיליון ₪ וכ-178 מיליון ₪ דמי בידוד למעסיקים. שווי הפטור למעסיקים מחל"ת, עבור העובדים שלהם - עמד על כ- 458 מיליון ₪. 

 

 

הביטוח הלאומי קצבאות קצבאות זקנה קצבאות ילדים מענקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד